آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
حوادث
۱۵

علاوه بر بروز خسارات به خانه ها، مزارع کشاورزی و تاسیسات مختلف آذربایجان غربی، سیل در روستای شاوله جان 7 نفر را گرفت

بارش شدید باران و جاری شدن سیل عصر پنج شنبه، باعث کشته شدن 7 نفر در روستای شاوله از توابع شهرستان نقده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «قاضی پور» دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان غربی با اعلام خبر فوق گفت: اجساد 5 نفر از کشته شدگان پیدا شده است.

آذرپناه، بخشدار مرکزی نقده هم با اشاره به این که بارش شدید و جریان سیل خسارات زیادی به مناطق مختلف استان وارد کرده است، گفت: جریان سیل به خانه ها، تاسیسات برق رسانی و مزارع کشاورزی روستاهای شاوله، گلوان، قارنا، خلیفان دیزج و بیگم قلعه خساراتی نیز وارد کرد.

در شهرستان تکاب هم جاری شدن سیل به تاسیسات آب آشامیدنی شهر تکاب 90 درصد خسارت وارد کرد.

غفاریان معاون فرماندار تکاب گفت: در این حادثه 20 واحد مسکونی روستایی به طور کلی تخریب و به 20 دهنه پل و دهها هکتار مزرعه و باغ خسارات کلی وارد شد.

غفاریان افزود: 500 تن گندم، صدها راس دام و 500 کندوی زنبور عسل بر اثر سیل از بین رفتند.

وی میزان کلی خسارات سیل در شهرستان تکاب را بیش از 50 میلیارد ریال اعلام کرد.

براساس این گزارش جریان سیل در شهرستان چالدران هم به 200 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای سعدل و تازه کند خسارت وارد کرد. همچنین جریان سیل در روستای سعدل یکصدمتر از دیوار ساحلی و 2 دهنه چاه عمیق را تخریب و دهها واحد مسکونی را دچار آبگرفتگی کرد.

در عین حال خبرگزاری جمهوری اسلامی هم گزارش داد، بارش شدید باران و بروز سیلاب راههای ارتباطی دهها روستای شهرستان خلخال را مسدود کرد و خسارات زیادی به بخش های کشاورزی، باغی، راه و ترابری، ابنیه فنی، چند دهنه پل و تاسیسات زیربنایی شهرداری خلخال وارد کرد.