آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۳
حوادث
۱۵

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت / آغاز عملیات ساخت بزرگترین پایگاه اورژانس جنوب کشور و افتتاح مرکز فوریت های پزشکی همدان

عملیات ساخت بزرگترین پایگاه اورژانس جنوب کشور در بندرعباس و ساختمان جدید مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز و افتتاح شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ساختمان اورژانس بیمارستان شهید محمدی با مجموع 76 تخت خواب در دو طبقه در زمینی به وسعت 2870 متر مربع و هماهنگ با نیازهای خاص استان با رعایت کلیه استانداردها به بهترین شکل طراحی شده که با 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاصی ظرف دوسال احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ما به مناسبت هفته دولت 110 پروژه خانه بهداشت موسوم به طرح امام علی«ع» و اورژانس 32 تخت خوابی شهرستان رودان توسط وزیر بهداشت و درمان کلنگ زنی شد.

بهره برداری از 500 طرح بهداشتی درمانی در هفته دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بهره برداری از 500 طرح بهداشت و درمان در سطح کشور در هفته دولت خبر داد.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» در حاشیه شورای اداری استان هرمزگان افزود: این طرحها شامل پایگاههای اورژانسی، خانه بهداشت، و بهداشتی و درمانی است.وی اضافه کرد: 3 بیمارستان نیز آماده افتتاح است که در صورت پذیرش بیمار به بهره برداری می رسد.

کاهش شیوع بیماریهای عفونی و همه گیر در کشور

همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از همدان دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی همدان اعلام کرد: شیوع بیمارهای عفونی و همه گیر در کشور امسال به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: براساس گزارش ها، امسال تنها دو نفر در کشور به بیماری وبا مبتلاشدند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز کمتر از 20 نفر به بیماری وبا مبتلاشدند که نیمی از آنها افراد خارجی بودند و این تعداد مبتلایان، کمترین میزان در 40 سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: با وجود کاهش بیماریهای همه گیر، مراقبت ها به شدت پیگیری می شود.

دکتر لنکرانی تاکید کرد: وجود جنگ در دو کشور همسایه و جوابگو نبودن سیستم بهداشتی آنها شرایط ویژه ای را برای ایران ایجاد کرده است.

یادآوری می شود ساختمان جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی همدان در 1000 متر مربع زیربنا و دو طبقه احداث و 500 میلیون ریال هزینه صرف تجهیز آن شده است.