آرشیو دوشنبه ۵‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۰
بورس - شرکت ها
۲۰

اعلام آخرین وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری نیرو

شرکت سرمایه گذاری نیرو در دوره یک ماهه منتهی به پایان خرداد 86 مالکیت 60 شرکت بورسی و 33 شرکت غیربورسی را در اختیار داشت.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت سرمایه گذاری نیرو طی ارایه صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری ها در تاریخ 31 خرداد 86 اعلام کرد که در حوزه بورسی بخشی از سهام 60 شرکت بورسی را با بهای تمام شده 94 میلیارد و 854 میلیون ریال و ارزش بازار 76 میلیارد و 867 میلیون ریال و بخشی از سهام_33 شرکت غیربورسی را با بهای تمام شده 112 میلیارد و 755 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

لازم به ذکر است، این شرکت طی دوره یک ماهه منتهی به پایان خرداد 86 در حوزه بورس مالکیت بخشی از سهام شرکت های آلومتک، پارس سوویچ، ایران ترانسفو، پتروشیمی خارک، سیمان شمال، سرمایه گذاری توکا فولاد، پتروشیمی اراک، گل گهر، سرمایه گذاری بانک ملی و بخشی از سهام سایر شرکت های بورسی را تحت مالکیت خود داشت. همچنین این شرکت اعلام کرد که در حوزه خارج از بورس بخشی از سهام شرکت های توان کاو; احیای اراضی کوثر، گروه صنعتی فولاد کردستان، سرمایه گذاری صنایع آب و برق (صبا)، شرکت حمل و نقل ریلی نیرو و بخشی از سهام سایر شرکت های غیربورسی را در اختیار خود داشت.

شایان ذکر است که طی دوره یک ماهه یاد شده «ونیرو» توانست بخشی از سهام شرکت های ایران مرینوس، نوسازی و ساختمان تهران، توسعه معادن و فلزات، دارویی رازک، چادرملو، تراکتورسازی، صنعتی بارز و گل گهر را با بهای تمام شده دو میلیارد و_329 میلیون ریال تحصیل کند و در مقابل بخشی از سهام شرکت های ایران ارقام، باما، دارویی رازک، جابرابن حیان، سرمایه گذاری سپه، پتروشیمی اراک، تکنوتار، داروسازی سبحان، صنایع ملی مس ایران، کمباین سازی ایران، چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان را به مبلغ چهار میلیارد و 458 میلیون ریال واگذار کند و از این بابت 103 میلیون ریال زیان کسب کرد.