آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
اخبار اقتصادی
۴

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران اعلام کرد: اختصاص 280میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با خاموشی های تهران

برای مقابله با خاموشی های برق، امسال 280میلیارد تومان به بازسازی و نوسازی شبکه های توزیع و انتقال برق اختصاص یافته است.

میر فتاح فتاح قره باغ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران درجمع خبرنگاران گفت: شبکه فرسوده برق تهران بیشتر مربوط به پست های 63کیلو ولت، 20کیلوولت و کابل های برق است. بنابر این برنامه شرکت برق منطقه ای تهران برای بازسازی و نوسازی این شبکه و خطوط انتقال و توزیع همانا افزایش اعتبار از 200میلیارد تومان سال قبل به 280میلیارد تومان است.

به گفته وی، اعتبار در نظر گرفته شده برای نوسازی و بازسازی شبکه توزیع برق در سال قبل 131 میلیارد تومان بود.

فتاح اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای تهران درنظر دارد تا از سال آینده با استقبال از سرمایه بخش خصوصی و نیز فاینانس شبکه خطوط انتقال و توزیع و فوق توزیع برق را توسعه و بازسازی کند.

وی درخصوص تعرفه های جدید برق در قبوض گفت: دریافت هزینه مصرف برق از مشترکان از ابتدای سال جاری به دلیل ابلاغ نشدن آن از سوی دولت به صورت علی الحساب بوده بنابر این با توجه به ابلاغ مصوبه ماه گذشته شرکت های برق قبوض این دوره را نیز به صورت علی الحساب صادر کرده اند.

فتاح افزود: مطمئنا پس از ابلاغ این مصوبه و محاسبه صورتحساب مشترکان برخی ازمشتریان برق بدهکار و برخی ازمشترکان از شرکت برق طلبکار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران درخصوص رشد مصرف برق گفت: مصرف برق استان تهران در حداکثر پیک بار مصرف نسبت به سال قبل 4.2 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با احتساب مصارف خانگی و تجاری و صنعتی، مصرف انرژی در 4ماه اول سال جاری با 6.4 درصد رشد به 12میلیون و 168 هزار و 236 کیلو وات ساعت رسید.

فتاح گفت: رشد مصرف برق دربرخی از نقاط تهران درسال جاری حتی به 100 درصد هم رسید.

وی افزود: رشد 100درصدی مصرف برق در نقاط مختلف تهران مربوط به مناطق خیام، بازار، گاندی و شیخ بهایی بود.

فتاح گفت: تعداد مشترکین برق استان تهران درسال جاری با افزایش 170هزار مشترک به 5 میلیون و 400 هزار مشترک خواهد رسید.

فتاح، افتتاح پروژه انتقال و فوق توزیع برق درهفته دولت را تعداد 9 پست انتقال، 9 پست فوق توزیع، 3 خط فوق توزیع و 10 طرح توزیع با اعتبار 40میلیارد تومان اعلام کرد.