آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
اخبار خارجی
۱۶

دادستان کل آمریکا استعفا داد

در پی افزایش فشارها بر کاخ سفید به دلیل برنامه استراق سمع دولت بوش، دادستان کل آمریکا که با اتهاماتی از قبیل دادن شهادت دروغ به کنگره و گمراه کردن روند رسیدگی به پرونده ها مواجه بود از سمت خود استعفا داد.

به گزارش مهر به نقل از سایت خبری روزنامه نیویورک تایمز، «آلبرتو گونزالس» دادستان کل آمریکا از سمت خود استعفا داد. بر همین اساس یکی از مقامات کاخ سفید با تایید این خبر اعلام کرد: گونزالس استعفای رسمی خود را فردا به اطلاع رئیس جمهور آمریکا خواهد رساند. فشارها برای استعفای گونزالس از زمانی آغاز شد که پرونده استراق سمع دولت بوش در جامعه آمریکا مطرح شد.

به دنبال شکست های پی درپی جرج بوش در عرصه های مختلف داخلی و خارجی، تعدادی از مقام های بلند پایه دولت آمریکا از سمت خود استعفا داده اند که از جمله می توان به «دان بارتلت» مشاور کاخ سفید، «راب پورتمن» مدیر بودجه، «سارا تیلور» مدیر سیاسی کاخ سفید، «جی دی کروچ» و «مگان اوسولیوان» معاونان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اشاره کرد. در روزهای اخیر نیز «کارل روو»، مشاور سیاسی و «مغز متفکر» رئیس جمهور آمریکا از سمت خود کناره گیری کرد و «تونی اسنو» سخنگوی دولت آمریکا نیز اعلام کرد که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری بوش از سمت خود استعفا خواهد داد.