آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
شهرستان ها
۱۱

آمادگی شهرداری مشهد برای انتقال تجربیات مدیریتی کلان شهر مذهبی به عراق

سرکنسول عراق در دیدار با شهردار مشهد، خواستار انتقال تجربیات مدیریتی کلان شهر مذهبی شد.

سید محمد پژمان شهردار مشهد در این دیدار با اشاره به ویژگی های شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران گفت: 2.5 میلیون مجاور و بالغ بر 15میلیون مسافر مدیریت شهری در کلان شهر مشهد را پیچیده کرده است.

وی خطاب به سرکنسول عراق گفت: همکاران ما با توجه به دستاوردهای علمی و تجربی در کشور تلاش می کنند از ظرفیت های موجود در شهر استفاده کنند و آمادگی دارند این تجارب را برای اداره شهر و بازسازی و نوسازی شهرهای مذهبی عراق دراختیار شما قرار دهند.

پژمان، علاقه مندی بین دو طرف برای تعامل بیشتر به خاطر مشابهت فرهنگی و دینی را در این راستا موثر دانست و اظهار داشت: کشور ما از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری ظرفیت های مناسبی دارد که می تواند در اختیار مدیریت شهری شما قرار گیرد.

هیثم قاسم شفیق سرکنسول عراق در مشهد از پیشنهاد شهردار مشهد در زمینه انتقال تجربیات از طریق دیدار مسئولان دو کشور و آموزش تخصصی نیروهای انسانی عراق در ایران استقبال کرد.

شفیق با اشاره به حضور زایران ایرانی در عراق گفت: نجف و کربلانیاز اساسی به بازسازی دارد و با توجه به توان فنی در ساخت و سازهای موفق شهر مشهد امیدواریم بتوانیم از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنیم.