آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
شهرستان ها
۱۱

با پیش بینی0 30 میلیارد ریال هزینه عملیات اجرایی ساخت فرودگاه سقز آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت فرودگاه سقز با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار این استان آغاز شد.

ساخت فرودگاه شهرستان سقز به عنوان یکی از خواسته های دیرینه مردم منطقه سال گذشته در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان و در بیست و یکمین نشست استانی هیئت دولت به تصویب رسید.

«اسماعیل نجار» استاندار کردستان در آیین آغاز کار اجرایی این فرودگاه، آن را نیاز اصلی در جهت توسعه منطقه دانست.

وی از وجود برخی نگاه های غیرمنصفانه نسبت به مصوبات هیات دولت گفت: شروع این پروژه نشان اهتمام جدی دولت برای عملیاتی کردن مصوبات نشست استانی دولت در کردستان است.

وی جهت اصلی مصوبات استانی هیات دولت را تقویت زیرساختهای استان و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: ساخت فرودگاه سقز آرزوی دیرینه مردن منطقه بود که دولت نهم آن را تحقق بخشید.

وی افزود: تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح در اولویت برنامه های استان است.

استاندار کردستان از اختصاص 6میلیارد تومان اعتبار برای خرید دو فروند هواپیمای مسافربری و مذاکره برای افزایش پروازهای استان خبر داد.

«سهراب کلوندی» مدیر فرودگاه های استان نیز در این آئین از اجرای دو مرحله ای این پروژه خبر داد و گفت: براساس برنامه زمان بندی شده مرحله نخست پروژه شامل باند پرواز، حصارکشی و جاده حفاظتی در دو سال به اتمام می رسد.

وی افزود: مرحله دوم طرح نیز پس از پایان مرحله اول با اجرای ساختمان تکنیکال بلاک، برج مراقبت، ساختمان اداری، تاسیسات فنی و ایمنی زمینی آغاز می شود.

برای اجرای فرودگاه سقز 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است این فرودگاه 175 هکتار وسعت دارد و باند آن به طول 2250 و عرض 35 متر برای فرود هواپیماهای فوکر 28 و ای.تی.آر 72 مناسب است.