آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
حوادث
۱۵

معاون آموزش و پرورش عمومی: والدین مانع از تحصیل فرزندان یک میلیون تومان جریمه می شوند

با ابلاغ شیوه نامه اجباری شدن تحصیل تا پایان دوره راهنمایی، والدینی که از مدرسه رفتن فرزندان خود ممانعت کنند یک میلیون تومان جریمه می شوند.

معاون آموزش وپرورش عمومی وزیر آموزش وپرورش در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: آموزش وپرورش وظیفه دارد در همه جا امکان تحصیل را فراهم کند و خانواده ها نیز فرزندانشان را باید به مدرسه بفرستند.

علی باقرزاده افزود: تعدادی از خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندانشان شده بودند به مراجع قضایی معرفی شده و یک میلیون تومان جریمه شدند.

وی زمان ابلاغ شیوه نامه اجباری شدن تحصیل تا مقطع راهنمایی را هفته آینده اعلام کرد و ادامه داد: این امر براساس ماده 52 قانون چهارم توسعه انجام می شود.

معاون آموزش وپرورش عمومی با اشاره به اینکه 48 هزار کلاس چند پایه در کشور وجود دارد افزود: این مسئله به دلیل کمبود دانش آموز در برخی دوره ها و در بعضی مناطق اتفاق افتاده است.

باقرزاده با اعلام بازگشت 66 هزار بازمانده از تحصیل به مدرسه ادامه داد: 30 هزار نفر از این تعداد در ابتدایی و 36 هزار نفر در دوره راهنمایی، تحصیل می کنند.

وی درباره آموزش مهارت های زندگی نیز گفت: یک میلیون و 300 هزار نفر در سال گذشته تحت آموزش مهارت های زندگی قرار گرفتند.

باقرزاده از تجهیز 62 مدرسه راهنمایی به آزمایشگاه رایانه و کتابخانه خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح خود اتکایی از دیگر برنامه های آموزش وپرورش عمومی است.

معاون آموزش وپرورش عمومی به آموزش 350 مدرس قرآن اشاره کرد و افزود: این افراد نیز 9 هزار معلم پیش دبستانی و 22 هزار معلم پایه اول تا سوم ابتدایی را آموزش دادند.