آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۶
حوادث
۱۵

اماکن تاریخی یونان در محاصره آتش

آتش سوزی جنوب یونان که از روز جمعه گذشته منطقه «پلو پو نز» را در برگرفته است، بعدازظهر دیروز به روستای المپیک در نزدیکی مکان المپیک در مجاورت خرابه های باستانی این کشور رسید.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آتن از پایتخت یونان گزارش داد که در این آتش سوزی خانه ها طعمه حریق و برق قطع شده است و آتش تا نزدیک موزه المپیا مقابل معبد زئوس رسیده که در نتیجه این موزه تخلیه شده است.

آتش بیشه زارهای اطراف این امکنه تاریخی را سوزانده و دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است.

سه هلی کوپتر، یک فروند هواپیما به همراه 11خودرو آتش نشانی در حال خاموش کردن حریق هستند.

«المپیا» که در شبه جزیره پلوپونزقرار دارد از میراث فرهنگی یونسکو محسوب می شود، از دوران پیش از تاریخ تا قرن دهم پیش از میلاد مسکونی بوده و بعدها به مرکزی برای ستایش زئوس درآمد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آتن در حالیکه وزش باد با سرعت بیش از هفتاد کیلومتر در ساعت ادامه دارد، بیش از سی مورد آتش سوزی همچنان غرب و جنوب شبه جزیره پلوپونز را تهدید می کند. به رغم کاهش دمای هوا تا سی و سه درجه سانتی گراد مهار این آتش سوزی ها امکان پذیر نشده است. بیش از هشتصد آتش نشان یونانی با همکاری دهها آتش نشان خارجی با استفاده از بیست هواپیما و نوزده هلی کوپتر تلاش می کنند این آتش سوزی ها را مهار کنند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری «بی بی سی»، دولت یونان یکشنبه شب برای شناسایی و معرفی عامل یا عوامل احتمالی ایجاد این حریق مهیب که به گفته کارشناسان نیمی از خاک این کشور را در بر گرفته و تاکنون بیش از 50قربانی داشته، بین 100هزار تا یک میلیون یورو جایزه تعیین کرد.

بر اساس گزارشهای رسیده حادثه اخیر جنوب یونان تاکنون یکصد زخمی و 51هزار بی خانمان بر جای گذاشته است.