آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۱
صفحه آخر
۲۸
هنر هفتم

چهار شهردارو افتتاح یک مجتمع سینمایی

مجتمع سینمایی رازی (پردیس) که مجهز به چهار سالن سینمایی است با دخالت چهار شهردار منطقه 11 افتتاح شد.

این مجتمع سینمایی با ظرفیت 500 صندلی با هزینه شش میلیارد تومان در مدت دو سال و نیم ساخته شد و در مراسم افتتاح آن علاوه بر شهردار تهران، جمعی از هنرمندان هم حضور داشتند.

جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر کشور در سخنانی با بیان این که «اگر اراذل و اوباش به وجود می آیند، خودشان مقصر نیستند»، افزود: «گناه از ماست که نمی توانیم با فرزندان و نسل جوان خودمان ارتباط برقرار کنیم و آن ها را درست تربیت کنیم.»

به گفته این هنرمند پیشکسوت با زور و کتک و شلاق نمی توان انسانیت را به وجود آورد: «انسانیت به وسیله هنر و هنرمندانی که از بزرگان دین و فرهنگ خود الهام گرفته اند به دست می آید. از این بابت ما وظیفه سنگینی داریم.»

از سوی دیگر عزت الله انتظامی در این مراسم گفت: «صبح پیش از آمدن به مراسم از مقابل سینما آزادی رد شدم که تایمر آن عدد 171 روز مانده به تکمیل پروژه را نشان می داد.»وی افزود: «از ماشین پیاده شدم و به یاد روزهایی افتادم که این سینما مخروبه افتاده بود و هیچ فردی به یاد آن نبود. چند سال گذشت تا کسی همت کند تا این سالن را بار دیگر برپا کند و ما چند ماه دیگر در آن بار دیگر فیلم خواهیم دید.»وی در این مراسم قطعه ای را در تایید سخنان مشایخی خواند و گفت: «اگر نیت یکساله دارید گندم بکارید. اگر نیت 10 ساله دارید درخت غرس کنید اما اگر نیت 100 ساله دارید انسان بسازید. سینما و هنر کشور از آن جاهایی است که می تواند آدم سازی بکند.»احمدرضا درویش، کارگردان سینما هم در سخنانی گفت: «هر وقت برق می رود نگران روزشمارهای نصب شده در پروژه های ساخت مجتمع های فرهنگی هستم که نکند وقتی برق آمد آن ها دیگر کار نکنند.»این کارگردان سینما تاکید کرد: «باید همزمان با تولید سالن های سینما برای توسعه تولیداتی با تکنولوژی برتر تلاش کنیم.»

وی در پاسخ به اظهارات احمدرضا درویش گفت:«مطمئن باشید اگر برق شهر قطع شد، برق ما هرگز در شهرداری قطع نخواهد شد و پروژه ها سر موعد به بهره برداری خواهند رسید که پروژه سینما آزادی نیز از این مساله مستثنا نیست.»