آرشیو سه‌شنبه ۶‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۴۷۸
صفحه آخر
۲۰

دریچه

حمایت جمیل رستمی از آثاری با موضوعات انسانی

جمیل رستمی کارگردان سینمای ایران اعلام کرد که از آثار فیلمسازانی که در تولیدات خود به موضوعات انسانی توجه دارند، حمایت می کند.وی در گفت وگویی افزود: تهیه فیلم هایی که در شرایط حاضر رویکردی به زندگی انسان دارند و تلاش می کنند ضمن نمایش خصایص انسانی دغدغه های روحی بشر امروز را تصویر کنند از جمله اهدافی است که من دنبال می کنم.فیلم ژانی گه ل ساخته رستمی به تازگی در کشور عراق به روی پرده رفته و با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

«مراسمی برای آقا کلبی» در فرهنگسرای نیاوران

نمایش «مراسمی برای آقا کلبی» از چهار شهریور به مدت 20 شب در تالار گونته فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.رضا یزدانی کارگردان این نمایش و نکیسا راستین نویسنده آن است که متن را بر اساس داستانی از دونالد بارتلمی نوشته است.

پایان جشنواره تئاتر آیینی- سنتی با 19 اجرا

سیزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی- سنتی با اجرای 19 نمایش در بخش های مختلف دیروز به کار خود پایان داد. مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی- سنتی امروز در باغ موزه هنرهای ایرانی برگزار می شود.

شب مرتضی ممیز در خانه هنرمندان برگزار شد

پنجاه وپنجمین شب مجله بخارا که به بهانه زادروز مرتضی ممیز به این گرافیست نامدار ایرانی اختصاص داشت، چهارم شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برپا شد. در این مراسم که با حضور هنرمندانی چون نیکی کریمی و مسعود کیمیایی و استادان هنر گرافیک همراه بود، به دلیل استقبال زیاد هنردوستان و دوستداران مرتضی ممیز در دو تالار بتهوون و ناصری خانه هنرمندان برگزار شد. مسعود کیمیایی هم در یاد و خاطره مرتضی ممیز گفت: «خیلی سخت است از ممیز حرف زدن بعد از این همه سال. تن رفته و حس و اثر مانده. مرتضی خیلی زود یاد گرفتن را شروع کرد. یک بار قرار بود آفیش «گوزن ها» ساخته شود. مرتضی آمد و فیلم را دید و گفت آزاردهنده و سخت است. یک هفته بعد آمد و آفیش را نشان داد. 36 متر

سردرسینما، زمینه یی سفید بود که با مسلسل به این زمینه شلیک شده بود. مرتضی به هیچ وجه سفارش نمی گرفت و به همین جهت کارش ماندگار می شد.»