آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۷
اخبار کشور
۳

با حضور هزار نفر از نخبگان علمی جوان کشور بزرگترین همایش استعدادهای برتر ایران برگزار می شود

نخستین همایش ملی نخبگان جوان کشور با هدف بررسی تحولات، پیشرفت ها و چالش های پیش روی کشور 11 تا 13 شهریور در محل سالن اجلاس سران برگزار می شود.

به گزارش کیهان، برندگان نشان های جهانی و کشوری در المپیادهای علمی، رتبه های برگزیده آزمون های سراسری، برگزیدگان جوان جشنواره های رازی و خوارزمی برای نخستین بار با گردهمایی در همایش ملی نخبگان جوان کشور به بررسی تحولات، پیشرفت ها و چالش های کشور و تقویت زمینه های بهره برداری از پتانسیل و استعداد جوانان می پردازند.

ارتقای روحیه همبستگی ملی و انسجام اسلامی، فراهم نمودن زمینه های تعالی و شکوفا شدن استعدادهای نخبگان جوان، استفاده از نظرات و پیشنهادهای آنان در برنامه های آتی کشور، تبادل افکار و تجارب میان نخبگان جوان و پیشگامان علم و فناوری کشور و اطلاع رسانی و تقویت تعامل سازنده میان نخبگان و دستگاههای ذیربط از دیگر اهداف این همایش است که نخبگان جوان کشور با سن کمتر از سی سال در آن حضور دارند.

شرکت کنندگان در نشست های گفتگو و تبادل نظر، به بررسی موضوعات و مسائل مهمی شامل شناسایی و پشتیبانی مادی و معنوی استعدادهای برتر، نقش علوم انسانی در رشد و تعالی نخبگان، کارآفرینی در اقتصاد ملی، افزایش نقش نخبگان در سیاست گذاری و مدیریت راهبردی، مهاجرت نخبگان، خلاقیت و ابداع در آموزش و پژوهش و رقابت پذیری دانشگاههای ایران خواهند پرداخت. شایان ذکر است جمع بندی این نشست ها به دولت ارائه می شود و در برنامه های حمایت از نخبگان استفاده خواهد شد.

نشست های آشنایی با چهره های برجسته علمی کشور برنامه دیگر این همایش است که طی آن شرکت کنندگان در فضایی صمیمی با تجارب و دیدگاههای اساتید و پیشگامان علمی کشور در رشته های مختلف آشنا می شوند.

همچنین اعطای جوائز علمی به شرکت کنندگان این همایش از دیگر برنامه های برگزارکنندگان است که شامل جوائز نقدی، امکان سفرهای علمی تحقیقی در داخل وخارج از کشور، هزینه سفر حج عمره و می شود.