آرشیو شنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۶۲۳۲
شهرستان ها
۱۶

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق کشاورزی: توسعه پایدار کشاورزی تنها در گرو اقبال مردم به این بخش است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق کشاورزی از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور خبر داد وگفت: توسعه پایدار کشاورزی تنها در گرو اقبال مردم به این بخش امکان پذیر خواهد بود. سعید علیزاده مقدم که در سمینار شرکت مادر تخصصی صندوق کشاورزی سخن می گفت افزود: صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی با هدف جلب سرمایه های مردمی و نیز بهره برداری از قابلیتها و توانمندیهای استانها شکل گرفته که هم در بعد کمی وهم در بعد کیفی به نتایج خوبی رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون در 17 استان کشور صندوق غیردولتی کشاورزی راه اندازی شده است تاکید کرد: درصدد هستیم تا این تشکیلات را در استان های دیگر نیز ایجاد کنیم تا شاهد رشد نقدینگی این صندوق باشیم.

وی تصریح کرد: ارگانها ومسئولین دولتی مجریان خوبی برای اجرای طرحهای کشاورزی نیستند و فقط در قالب سیاستگذاری و نظارت می توانند کارایی مطلوب داشته باشند به همین دلیل باید قسمت عمده ای از این بخش به فعالان خصوصی سپرده شود تا شاهد پویایی و تحرک بخش کشاورزی باشیم. علیزاده تاسیس این صندوق غیر دولتی را بسیار مفید و موثر دانست و بر عضویت تشکلها و تعاونیهای متعدد کشاورزی در این صندوق تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به چالش موجود در فعالیت این صندوقها گفت: تامین سرمایه و عدم رغبت سرمایه گذاران جهت حضور در بخش کشاورزی دو عامل مهم در کندی حرکت و فعالیت این صندوق است که باید با برنامه ریزی مناسب به این صندق تحرک جدی بخشید.ناصر توکلی توسعه هرجامعه را عبور از پل بخش کشاورزی دانست و افزود: سهم استان اردبیل از محل فروش مستغلات و ساختمانهای مازاد حدود 2 میلیارد تومان است که انتظار می رود تا پایان امسال به رقم 4 میلیارد تومان برسد تا نقدینگی صندوق در وضع مطلوبی قرار گیرد.