آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۶
سیاست
۵

قائم مقام وزیر کشور اعلام کرد: هیاتی از ایران برای استرداد گروگانگیران راهی پاکستان می شود

گروه سیاسی: قائم مقام وزیر کشور و معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور، از اعزام یک هیات ایرانی برای مذاکره با دولت پاکستان درباره استرداد گروگانگیران خبرداد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر ذوالقدر دیروز در پایان نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: فرایند استرداد گروگانگیران به جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت پاکستان با طی کردن مسیر قانونی و حقوقی انجام خواهدشد و تلاش می شود این مسیر به سرعت طی شود. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای استردادمجرمان، موافقتنامه ای با پاکستان دارد و در چارچوب این موافقتنامه، هیات ایرانی متشکل از بخش های مختلف برای رایزنی و مذاکره امروز راهی اسلام آباد می شود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اسنادی وجوددارد که نشان می دهد گروهکی که چندروز پیش در جاده چابهار اقدام به گروگانگیری کردند، با گروه های خارجی و سرویس های خارجی بویژه سرویس های جاسوسی آمریکا در ارتباط هستند.

وی افزود: عمل گروگانگیری برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی ایران صورت گرفت تا جلوی رشد و توسعه این منطقه را بگیرند و این خواسته آمریکا است. ذوالقدر همچنین در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری، توسعه متوازن را براساس عدالت محوری دولت نهم دانست و گفت: دولت نهم برای توسعه متوازن در مناطق کم برخوردار، بیشترین تلاش را انجام می دهد. وی افزود: بحث آب، کشاورزی، باغداری و گردشگری در زمره مزایای استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه است و این استان در این زمینه قابلیت فراوانی برای سرمایه گذاری دارد.