آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۶
صفحه آخر
۲۴

ارکستر ملی دور ایران می گردد

گروه فرهنگ و هنر- ارکستر موسیقی ملی پس از اجرای 14 و 15 شهریور در تبریز در سراسر ایران می نوازد.

به گزارش خبرنگار «ایران» رهبر ارکستر ملی صبح روز گذشته در نشست خبری تالار وحدت با اعلام این خبر گفت: ارکستر موسیقی ملی آمادگی خود را برای اجرا در نقاط مختلف تهران و دیگر شهرستان های کشورمان اعلام می کند. ما وظیفه داریم آنچه را که تدارک دیده ایم برای مردم عزیز به ارمغان ببریم. اجرای کاخ نیاوران و تبریز نیز سرآغاز این اجراهاست. فرهاد فخرالدینی درباره اجرا در تبریز نیز افزود: ما در تبریز ترکیبی از موسیقی ایرانی و آذربایجانی را اجرا می کنیم. این اجرا 14 قطعه دارد که 7 قطعه در قسمت اول و 7 قطعه نیز در قسمت دوم اجرا می شود. این قطعات عبارتند از؛ قطعه رنگ راک، آهنگ آذربایجانی با تنظیم مازیار حیدری، کبوتر از حسام السلطنه با شعری از ملک الشعراء بهار و تنظیم بهرنگ آزادی، عجب می گذرد بر اساس شعر خیام و آهنگسازی شهرام توکلی، چهار مضراب چهارگاه برای ویولون، شمیم برای وطن از سلیمان عسکروف، آیرلیق تنظیم علیرضا قربانی، موج با شعری از مشیری، گیسو با آهنگسازی فریدون حافظی و...

فخرالدینی یادآور شد: ارکستر ملی یک ارکستر نیمه وقت است و در هفته 2 روز کار می کند. تاکنون هم 200 قطعه آماده دارد و این سرمایه ای است که می توان در اختیار مردم قرار داد. در این نشست رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز به بعضی از حرکت های جدید موسیقی از جمله اجرای ارکستر سازهای بادی تهران و ارکستر سمفونیک دانشگاه هنر در 15 و 16 شهریور، تولید سمفونی خسوف، تعامل با رسانه رادیو برای پخش آثار زنده همچون سمفونی رسول عشق و امید و... اشاره کرد.

بر پایه این گزارش ارکستر ملی موسیقی ایران پس از اجرای چهاردهم و پانزدهم شهریور در محل نمایشگاه بین المللی تبریز، خود را برای اجرا در دیگر نقاط کشورمان خوزستان و استان های جنوبی آماده می کند.