آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۶
صفحه آخر
۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بیشتر به مساله انتظار پرداخته ایم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت نهم نسبت به دولت های گذشته برجسته تر به مساله انتظار پرداخته و به آن افتخار می کند. به گزارش ایرنا، محمدحسین صفار هرندی جمعه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی، هنری «طلیعه ظهور» در قم افزود: برخی با نسبت های دروغ به دولت که می گفتند وزیر پیمان نامه هیات دولت را در چاه جمکران انداخته است، خواستند ما را از پیگیری فرهنگ مهدویت و انتظار منصرف کنند.

صفار هرندی تصریح کرد: مسئولان باید در عرصه خدمتگزاری به گسترش و رشد این فرهنگ خود را مهیا کرده و زمینه رشد و بالندگی اصحاب هنر را فراهم کنند. وی با بیان این که جشنواره امسال نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است، گفت: امید است این شور و جنبش معنوی درکالبد هنر کشور جریان یابد چرا که این طلیعه فرهنگ و هنر ظهور است. مراسم اختتامیه دومین جشنواره طلیعه ظهور جمعه شب با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) قم برگزار شد.

* تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت پیر شاعران فارس

بنا به گزارش دیگری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد «محمدخلیل جمالی» پیر شاعران فارس را به جامعه ادبی کشور تسلیت گفت.

در بخشی از پیام محمدحسین صفار هرندی آمده است: خبر درگذشت پیر شاعران فارس استاد جمالی بی گمان دل همه اهالی شعر و ادب را درکشور به درد آورد.بی شک شعر ماندگار و متین او بر بلندای نامش درکنار دیگر شاعران نامی و فارس خواهددرخشید و ادبیات فارس را بیش از پیش، اعتلاخواهدبخشید.

* پیام صفارهرندی به جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی مساجد کشور

محمدحسین صفار هرندی گفت: پیوند عمیق و نقش اثرگذار مسجد و قرآن، 2 اصلی است که محور فعالیت دولت خدمتگزار بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایرنا، وزیر ارشاد در پیامی به جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: با تاملی در تاریخ سراسر پر افتخار اسلام نیز مشاهده می کنیم که معصومین(ع) بویژه پیامبر اکرم(ص) مسجد را محل بیان آیات قرآن کریم و تفسیر و تاویل این کلام الهی قرار داده بودند، همچنان که سایر شخصیت هایی که دارای سوابق علمی و عملی فراوانی در مکتب حیات بخش قرآن بودند این سنت حسنه را ادامه دادند.