آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۸۸
اخبار کشور
۳

مجموعه ای 5 جلدی از بیانات امام خمینی(ره) درباره قرآن عرضه می شود

معاون امور فرهنگی و ارتباطات مؤسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: به زودی مجموعه ای پنج جلدی از بیانات امام درباره قرآن منتشر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی افزود: این مجموعه شامل کلیه مطالب و سخنرانی های حضرت امام خمینی(ره) درباره آیات قرآن و برداشت هایی است که در بیانیه ها و کتاب هایشان است.

وی درباره جایگاه قرآن در سیره اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) گفت: یکی از ویژگی های مهم حضرت امام(ره) بیان مطالب مختلف در قالب حکم و سخنرانی برگرفته از متن قرآن بود.

به گزارش ایرنا وی با اشاره به اینکه ایشان آیات قرآن را به طور مستقیم کمتر قرائت می کردند، گفت: بیشتر مطالبی که ایشان می فرمودند، هنگامی که مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم برگرفته از آیات قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی و نوع بیان قرآنی حضرت امام در این زمینه افزود: امام به وحدت مسلمانان تاکید بسیاری داشتند و می فرمودند، وحدت را هیچ کس نمی تواند ایجاد کند، این کار فقط کار خداست.

وی افزود: این سخن حضرت امام برگرفته از آیه ای از قرآن است که می فرماید: اگر تمام آنچه داری هزینه کنی که دل ها را به هم نزدیک کنی نمی توانی، خداست که دلها را به هم نزدیک می کند.