آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۶
اجتماعی
۶

اختصاص 34 میلیارد تومان از مصوبات استانی دولت برای اشتغال 4 هزار خانوار در زنجان

گروه اجتماعی- مریم وادی پور، خبرنگار اعزامی «ایران»: 68 هزار نامه مردمی در سفر رئیس جمهوری به استان زنجان دریافت شد و پس از آن 3 میلیارد تومان اعتبار از منابع کمیته امداد برای پاسخ به نیازهای مردم محروم این استان اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دومین مرحله از بازدید خبرنگاران از میزان پیشرفت مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان با اعلام این مطلب گفت: 46 هزار نفر از محرومان این استان به صورت مستمر از 34 نوع حمایت کمیته امداد برخوردار می شوند و در این زمینه 34 میلیارد تومان از محل بنگاه های زودبازده، برای اشتغال 4 هزار خانوار در نظر گرفته شد.

محمد پورجعفری با اشاره به این که در 2 سال گذشته مراحل ساخت و واگذاری 1500 واحد مسکونی به محرومان استان آغاز شده است، اظهار داشت: در 2 سال اخیر به اندازه 28 سال گذشته خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از نعمت مسکن بهره مند شده اند و در شهرستان خدابنده 100 واحد مسکونی کلنگ زده شد.

وی گفت: 50 درصد افرادی که به رئیس جمهوری نامه داده بودند از نعمت مسکن برخوردار شدند. همچنین از دیگر مصوبات این سفر اختصاص 500 میلیون تومان برای تامین جهیزیه نوعروسان بودکه به آنها تحویل داده شد.

پورجعفری با بیان این که 34 هزار نفر از محرومان استان تحت پوشش کمیته امداد نبوده و از بن کالای قشرهای آسیب پذیر بهره مند می شوند، گفت: مستمری مددجویان در دولت نهم 150 درصد افزایش یافته و در این مدت 55 میلیارد تومان به محرومان استان زنجان کمک شده است.