آرشیو یکشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۶
ایران زمین
۱۱

بهره برداری از مجتمع بزرگ فولاد کویر

کاشان خبرنگار «ایران»: با حضور سرپرست وزارت صنایع و معادن، آیت اله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی دیگر از مسئولان استان اصفهان و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مجتمع بزرگ فولادکویر شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسید.

مهندس علی اکبر محرابیان، سرپرست وزارت صنایع و معادن در این مراسم گفت: هم اکنون یک هفتم واحدهای صنعتی کشور در استان اصفهان است و حدود 75 درصد محصولات صنعتی کشور نیز در این استان تولید می شود. وی، با اشاره به این که 6 درصد فولاد کشور در مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تولید می شود، این واحد را با اهمیت خواند و بخشی از سیاست های فولاد کشور را تشریح کرد. به گفته وی، هم اکنون 8 طرح به ظرفیت تولید 9 میلیون تن فولاد در کشور در دست اجراست که با بهره برداری از آنها امکان صادرات 4 تا 5 میلیون تن برای کشور فراهم می شود.

وی افزود: اخیرا یک میلیارد و 200 میلیون دلار مصوبه از محل ستاد طرح های ویژه ای برای صنعت فولاد کشور گرفته شده است.مدیرعامل این کارخانه نیز گفت: ساخت مجتمع فولاد کویر از سال 81 در زمینی به وسعت 50 هکتار در منطقه کویری آران و بیدگل آغاز شد.

مهندس احمد خوروش، محصولات این واحد را تولید انواع میلگرد آجدار و ساده نبشی، سیم و ناودانی عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید این واحد سالانه 500 هزار تن انواع فولاد با اشتغالزایی 350 نفر است.وی، هزینه اختصاصی این واحد صنعتی را 300 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و تسهیلات بانک عامل و 20 میلیون یورو عنوان کرد.