آرشیو دوشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۷
ایران زمین
۱۱

شانزدهمین اجلاس سراسری نماز در استان مرکزی با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز می شود

شانزدهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و خانواده» از 15 شهریور ماه امسال به مدت 2 روز با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی دکترمحمود احمدی نژاد ریاست جمهوری و با حضور شخصیت های مذهبی و علمی کشور در اراک برگزار می شود.

استاندار استان مرکزی، گفت: به دلیل عملکرد مثبت استان در بحث اقامه نماز، ستاد اقامه نماز کشور تصمیم گرفت اجلاس شانزدهم در اراک برگزار شود.

عبدالله سهرابی افزود: در این اجلاس علاوه بر حضور تنی چند از وزرا و نمایندگان ولی فقیه در استان های مختلف کشور، استانداران و شخصیت های مذهبی و فرهنگی حضور دارند. وی گفت: استان مرکزی به عنوان استان امام(ره)، آیت الله اراکی، میرزاتقی خان، امیرکبیر و آشتیانی ها امید دارد که میزبان خوبی برای برپایی این اجلاس مهم و اثرگذار باشد و در این راستا مسئولان استان با همکاری ستاد اقامه نماز کشور فعالیت های زیادی را به انجام رسانده است.

وی با اشاره به تبلیغات مناسب انجام گرفته در سطح استان مرکزی و شهر اراک، گفت: سرویس رایگان اتوبوس ها در طول برگزاری اجلاس، شست وشوی فرش ها و رنگ آمیزی دیوار مساجد، نصب بنر و پوستر از دیگر اقدامات انجام گرفته برای برپایی این اجلاس است.در ادامه دبیر شانزدهمین اجلاس نماز و معاون فرهنگ و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، گفت: تبلیغ، تمجید و تعظیم نماز از جمله اهداف این اجلاس است و امید می رود این اجلاس که با عنوان «نماز و خانواده» برگزار می شود، نتایج کاربردی برای خانواده ها داشته باشد.دکتر حیدری افزود: 59 مقاله به این اجلاس واصل شده که 33 مقاله برگزیده به صورت 2 جلد کتاب چاپ شده و همزمان با برگزاری اجلاس توزیع خواهد شد.