آرشیو دوشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۷
صفحه آخر
۲۴

بهار کتاب در تابستان از کرمان تا مسکو کتاب ایرانی حضور دارد

علاقه مندان به کتاب روزهای شاد و پرحاصلی را پشت سر می گذارند.

نمایشگاه های کتاب در استان های مختلف یک به یک برپا می شوند و فعالان ادبی کشورمان در نمایشگاه هایی نیز که در خارج از ایران برگزارخواهدشد حضوری فعال دارند. یکصد و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی و چهارمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان یکی از این نمایشگاه ها بود که در کرمان گشایش یافت.

دکتر محسن پرویز معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «سال قبل حدود 15 نمایشگاه کتاب در کشور برگزار شد که عرضه کتاب به قیمت مناسب و به صورت یکجا با حضور ناشران متعدد از نکات مثبت این برنامه فرهنگی بود.»

وی در ادامه ضمن اشاره به اصلاحات در حوزه نشر کتاب گفت: در گذشته شاید از روی دلسوزی به بهانه حمایت از ناشران خصوصی از ناشران دولتی و یا وابسته به دولت خرید کتاب صورت نمی گرفت و این موضوع باعث این معضل شده بود که کتابخانه های ما از وجود کتاب های باارزش محروم شده اند و با مشکلات عدیده دیگری مواجه شده بودیم که امیدواریم در چندسال آینده شاهد آثار مثبت عملکرد جدید باشیم.

همچنین به گزارشی دیگر نمایشگاه سراسری ناشران ایران نیز روز گذشته در شهرستان ارومیه آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه 40 هزار عنوان کتاب در موضوع های مختلف دینی، مذهبی، علمی، تاریخی، ادبی، کودکان و نوجوانان و... به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مدت 7 روز دایر است و در هر روز به عنوان روز یکی از شهرستان های آذربایجان غربی در محل نمایشگاه برنامه های فرهنگی خاصی اجرا می شود.

اما در عرصه بین الملل نیز درکنار حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن ایران از 14 تا 19 شهریورماه در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب روسیه حضور خواهدیافت.

ایران با عرضه 250 عنوان کتاب در حوزه های مختلف دینی، انقلاب اسلامی، ایران شناسی، هنرهای سنتی و آموزش زبان فارسی به همراه پوسترهای مختلفی از جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران در روسیه حاضر خواهد بود.

معرفی نشر مکتوب ایران، دعوت از ناشران خارجی برای شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از اهداف اصلی حضور در نمایشگاه مسکو است.

علاوه بر مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، انتشارات الهدی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه نیز در این نمایشگاه حضور خواهندیافت.