آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۸
صفحه آخر
۲۴

محمود اربابی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شورای صنفی نمایش زیرمجموعه معاونت سینمایی وزارت ارشاد است

گروه فرهنگ و هنر: «شورای صنفی بخشی از اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسئولیت های آن در این بخش به نمایندگانی تفویض شده است.»

محمود اربابی مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: «در آئین نامه شورای صنفی نمایش آمده است که فعالیت این شورا می بایست زیر نظر اداره کل نظارت و ارزشیابی باشد.»

او درباره اعتراض های صورت گرفته نسبت به این که جلسه این شورا به جای خانه سینما در محل معاونت سینمایی صورت گرفته افزود: «من از اعتراض ها مطلع نیستم و زمانی که با رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینما هم صحبت کردیم ایشان هیچ گلایه ای را مطرح نکردند اما دوستان در خانه سینما به دلیل تدارکات جشن امکان برگزاری شورا را نداشتند و ما آن را در محل معاونت برگزار کردیم. نمی شود این شورا را تعطیل کرد و اگر اینجا هم فضای لازم نبود جای دیگری را در نظر می گرفتیم.»

اربابی در ادامه به مسائل پیش آمده در رابطه با فیلم های سنتوری و به رنگ ارغوان گفت: «ما در اداره کل نظارت و ارزشیابی وظایف خود را در مورد فیلم سنتوری انجام دادیم اما مافوق ما یعنی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با دلایل قانع کننده ای تصمیم گرفتند نمایش فیلم به تعویق بیفتد. ایشان نسبت به ما جامع الطراف تر هستند و فکر می کنم این حرکت یعنی دقت و ریزبینی شخص وزیر به مسائل جزئی سینما یکی از نقاط مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم است.»

مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اکران فیلم های فرهنگی نیز گفت: «ما برای این که باید برای 5 سال چند سالن سینما را اجاره می کردیم و به هزینه ای معادل 500 میلیون تومان نیاز داشتیم کارهای اداری انجام شده و بودجه تخصیص یافته است. اما مشکل تعداد فیلم هاست که بسیار زیاد بوده و کمی ما را در برنامه ریزی و تعامل با تهیه کنندگان صاحبان فیلم ها دچار تاخیر کرد. برخی از تهیه کنندگان اعلام داشتند حاضر نیستند در طرح ها شرکت کنند و کنار رفتند. به هر حال معاونت سینمایی وظایف خود را انجام می دهد حال اگر تهیه کننده ای نخواست اختیاردار است.»