آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۸
بورس - شرکت ها
۲۰

در سه ماهه نخست امسال اختصاص 72 ریال سود،به ازای هر سهم نوش مازندران

شرکت نوش مازندران در سه ماهه نخست امسال 72 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت نوش مازندران پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 86 را با سرمایه 45 میلیارد ریال در تاریخ 28 اسفند 85 مبلغ 228 ریال و با سرمایه 50 میلیارد ریال در تاریخ 8 خرداد و 14 شهریور 86 مبلغ 205 ریال اعلام کرد و در سه ماهه منتهی به پایان خرداد 86 با اختصاص 72 ریال سود به ازای هر سهم معادل 35 درصد از کل سود پیش بینی شده را محقق کرد. لازم به ذکر است که طی همین دوره این شرکت توانست 37 درصد از پیش بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، 38 درصد از پیش بینی سالانه بهای تمام شده کالای فروش رفته و 33 درصد از پیش بینی سالانه سود عملیاتی را پوشش دهد. طبق اطلاعیه سازمان بورس، هیات مدیره این شرکت در نظر دارد 50 درصد از سود خالص سال مالی 86 را جهت تقسیم بین سهام داران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند. شایان ذکر است که این شرکت در تاریخ 8 خرداد سال جاری اعلام کرده بود که در نظر دارد مبلغ شش میلیارد و 750 میلیون ریال (معادل 150 ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهام داران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

لازم به ذکر است که مطابق بند 3 گزارش حسابرس در خصوص پیش بینی عملکرد سال مالی 86 «... با توجه به تقاضای بازار خرید کنسانتره مرکبات، اطلاعات مالی عملکرد 86 عمدتا بر مبنای افزایش نرخ فروش کنسانتره به میزان 78 درصد نسبت به سال مالی قبل طراحی شده است. در صورت استمرار افزایش تقاضای بازار، احتمال عدم دسترسی به اهداف پیش بینی شده بعید به نظر می رسد.»

شایان ذکر است که اظهارنظر حسابرس نسبت به پیش بینی طی اطلاعیه شماره 13950/60 مورخ 6 فروردین 86 به بازار انعکاس یافته است.

همچنین «غنوش» اعلام کرد، در محاسبه مبلغ مالیات سود عملکرد سال های مالی 83، 84، معافیت ناشی از افزایش سرمایه (موضوع ماده سه آیین نامه اجرایی ماده چهار قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور) لحاظ شده است. گفتنی است که مطابق این ماده قانونی، افزایش سرمایه شرکت که طی چهار سال پس از سرمایه و هر سال به میزان 20 درصد افزایش سرمایه پرداخت شده از درآمد مشمول مالیات ابرازی شرکت کسر می شود.