آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۸
بورس - شرکت ها
۲۰

شنیده های بازار

با اجرای ضوابط رفع گره معاملاتی طی امروز و فردا چنین به نظر می رسد که پس از گذشت یک ماه از بلوکه شدن روند معاملات زمینه افزایش قیمت سهام برخی شرکت ها از قبیل فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، چادرملو و غیره فراهم آید. اخبار مربوط به مشمول شدن شرکت های پتروشیمی بورسی برای پرداخت مالیات صادراتی بر قیمت سهام این شرکت ها تاثیر خواهد داشت.

فولاد مبارکه

اگرچه انتظار می رفت که سازمان بورس بتواند سازمان خصوصی سازی را برای عرضه مجدد بخشی از سهام این شرکت قانع کند اما سهام داران این شرکت باید با توجه به ضابطه رفع گره معاملاتی به افزایش حداقل 10 درصدی قیمت سهام خود امیدوار باشند.

فولاد خوزستان

از آن جا که بسیاری از فعالان بازار انتظار تعدیل مثبت سود برای این شرکت را دارند این قانون جدید مربوط به رفع گره معاملاتی تنها باعث افزایش 10 درصدی قیمت سهام این شرکت خواهد شد و سهام داران آن همچنان باید تا زمان تعدیل سود و یا دوره بعدی اجرای قانون جدید که احتمالانیمه اول مهرماه خواهد بود، منتظر بمانند.

گالوانیزه فجر سپاهان

در اوایل تابستان اخباری مبنی بر انجام معامله عمده این شرکت در بازار وجود داشت که از طریق همین ستون با اعلام قیمت پایه، منتشر شد.از آن تاریخ تاکنون قیمت فجر بیش از 50 درصد افزایش یافته است.به اعتقاد فعالان بازار با توجه به گزارش سه ماهه سود این شرکت روند افزایش قیمت شدت یافته است و انتظار می رود تا زمان اعلام گزارش شش ماهه شرکت قیمت سهام آن در محدوده 1700 تا 1900 ریال نوسان داشته باشد. خرید سهام این شرکت در قیمت های مذکور با توجه به اطلاعات موجود ریسکی به نظر می رسد.