آرشیو شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۵۴۸
اقتصاد - جهان
۲۴

اخبار کوتاه

بالاترین قیمت طلا، طی چهار ماه گذشته

ایسنا- بهای طلادر بازارهای جهانی به بالاترین میزان طی چهار ماه گذشته رسید. در بازار طلای لندن بهای فروش فوری طلابه 695 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید که از 23 آوریل 2007 بالاترین میزان بوده است. دلیل اصلی افزایش بهای طلا، بحران در بازارهای جهانی و تمایل سرمایه گذاران به خرید این فلز گران قیمت به عنوان یک دارایی امن بوده است.

- وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: «ذخایر نفت خام و بنزین این کشور هفته گذشته به شدت کاهش یافته است.»

به گزارش روزنامه «لاتریبون»، وزارت انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود که روز چهارشنبه 144 شهریور ماه) منتشر شد اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 9 شهریور 311 اوت) با سه میلیون و 900 هزار بشکه کاهش به 329 میلیون و 700 هزار بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی می کردند میزان این ذخایر تنها 500 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

همچنین میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته یک میلیون و 500 هزار بشکه کاهش داشته و به 191 میلیون و یکصد هزار بشکه رسیده است.

کمک 6/2 میلیارد دلاری بانک جهانی به خاورمیانه و شمال آفریقا

ایسنا- بانک جهانی متعهد شد تا دو میلیارد و 600 میلیون دلار به بخش های مختلف منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کمک کند. این تعهد بانک جهانی شامل وام، اعتبار و ضمانت هایی به دولت و بخش های خصوصی در کشورهای منطقه است. این تعهد بخشی از تعهد جهانی این بانک به میزان 34 میلیارد و 300 میلیون دلار است که 58/7 درصد آن است.اعلام شده که این تعهدات در بیش از 40 پروژه هزینه خواهد شد که هدف از اجرای آن ها توسعه تجارت و سرمایه گذاری و کاهش فقر در منطقه بوده است.