آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۲
اجتماعی
۶

تعیین حق بیمه خادمان مساجد

گروه اجتماعی: سازمان تامین اجتماعی نرخ حق بیمه خادمین مساجد را براساس حداقل دستمزد سالیانه، 27 درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، بر اساس قانون بودجه کل کشور، 20 درصد حق بیمه از سوی دولت و 7 درصد آن از سوی بیمه شده (خادم ثابت مساجد) پرداخت می شود.

این افراد مشمول قانون کار و 3 درصد بیمه بیکاری نخواهند بود.

بنابراین گزارش، با توجه به توافق های صورت گرفته میان وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تامین اجتماعی، خادمان ثابت مساجد مشمول این بخشنامه افرادی هستند که به عنوان خادم ثابت در مساجد کشور شاغل بوده و با معرفی سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات تابعه آن براساس قانون تامین اجتماعی زیر پوشش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد این سازمان قرار گرفته و از تعهدات قانونی آن بهره مند می شوند.

این گزارش حاکی است: سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات تابعه آن، مسئولیت تهیه و تنظیم فهرست حق بیمه خادمین ثابت مساجد را برعهده خواهند داشت.

مشمولین، آن دسته از خادمین ثابت مساجد هستند که حداکثر سن آنان در تاریخ ارائه تقاضا به سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات تابعه، 50 سال تمام باشد.

در صورتی که خادمان ثابت مساجد، سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، معادل مدت سابقه پرداخت حق بیمه مزبور به سقف سنی مجاز (50 سال) افزوده خواهد شد.