آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۵
اخبار کشور
۱۴

بذرپاش: اصولگرایان با تفاهم و همدلی مسیر انتخابات مجلس هشتم را طی می کنند

یک عضو ارشد ائتلاف رایحه خوش خدمت گفت: در سال اتحاد ملی، چشم انداز خوبی را برای اصولگرایان شاهد هستیم و آن رسیدن به جوهره تجمیع سلیقه های مختلف در کنار یکدیگر و وصول وحدت است.

مهرداد بذرپاش در گفت وگو با فارس اظهار داشت: گروه های مختلف در جبهه اصولگرایان با تفاهم و همدلی مسیر انتخابات مجلس هشتم را طی می کنند و ائتلاف رایحه خوش خدمت نیز تاکنون حمایت همه جانبه خود را از این مسیر ابراز داشته است.

وی افزود: اکنون عناصر جبهه دوم خرداد سعی می کنند با اعتراف به تندروی های خود در 8 سال دولت آقای خاتمی چهره ای متفاوت از خود ارائه دهند که با نگاهی به افراد تصمیم گیر در بین آنها متوجه می شویم که این ادعا، دروغی بیش نیست. بذرپاش بیان داشت: از جمله معایب جبهه دوم خرداد، عدم پایبندی به مبانی اخلاقی است که کتمان دستاوردهای دولت در 2 سال اخیر از جمله این بی اخلاقی ها است.

بذرپاش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد مطالب یک سایت خبری در مورد ادامه تحصیل وی، گفت: این از جمله بداخلاقی ها و بی انصافی هایی بود که متاسفانه این سایت در پرونده خود از این دست بی انصافی ها بسیار داشته است. وی افزود: ورود به دوره دکترا در کشور از 3 مسیر انجام می شود، یکی آزمونی است که هر دانشگاه به طور اختصاصی برگزار می کند که در این بخش بورسیه دستگاه ها و نهادهای اجرایی نیز حضور دارند، روش دوم دوره های فراگیر و دوره های شبانه است و روش سوم بورسیه وزارت علوم برای اعزام به خارج کشور یا داخلی است. وی از گزینش، آزمون، مصاحبه علمی، امتحان زبان IELTS و اولویت سهمیه ها به عنوان معیارهای وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان نام برد و اظهار داشت: امسال از میان هزار نفر معرفی شده، 150 نفر بورسیه خارج و 150 نفر بورسیه داخلی شده اند. بذرپاش بیان داشت: بنده نیز مراحل مختلف آزمون های وزارت علوم را گذرانده ام و از اولویت سهمیه بندی نیز استفاده نکرده ام. بذرپاش افزود: هرچند مراحل آزمون وزارت علوم را گذرانده ام اما به علت مشغله کاری از 6 ماه قبل تصمیم به عدم شرکت در این دوره گرفته بودم، لذا این قضیه از قبل برای من منتفی شده است.