آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
اخبار اقتصادی
۴

به منظور شکستن قیمت ها گوشت قرمز وارداتی توزیع می شود

مدیرعامل شرک پشتیبانی امور دام از واردات گوشت قرمز برای شکستن قیمت این محصول در بازار خبر داد و گفت: گوشت قرمز وارداتی به زودی در سطح استان تهران توزیع می شود.

صدرالله دولت در گفت وگو با خبرگزاری فارس، افزود: گرچه تولید گوشت قرمز داخلی به حدی بالارفته که هیچ جای نگرانی برای مصرف داخلی وجود ندارد، ولی برای شکستن قیمت، گوشت قرمز از کشورهای همسایه مانند ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و پاکستان وارد می شود.

وی تصریح کرد: تولید گوشت مرغ هم با توجه به جوجه ریزی ماهانه 88 میلیون قطعه جوجه در ماه های تیر و مرداد ماه، در شهریورماه به حدود 120 هزار تن خواهد رسید که به راحتی کل تقاضای مردم را پوشش می دهد.

دولت اظهار داشت: با توجه به ذائقه مردم، بخشی از گوشت مورد نیاز مردم به صورت گرم عرضه می شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در مورد افزایش تقاضای گوشت در ماه رمضان گفت: پیش بینی شده اگر تقاضا در این ماه تا 20 درصد بیش از نیاز افزایش پیدا کند، متناسب با آن، گوشت عرضه می شود.

دولت ذخیره سازی 20 درصدی گوشت در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام را یادآور شد و تاکید کرد: تولید داخلی به اندازه ای است که نیازی به عرضه گوشت ذخیره در بازار احساس نمی شود.