آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۶
ایران زمین
۲۰

20 هزار واحد مسکونی مازندران بازسازی و نوسازی می شوند

ساری - خبرنگار «ایران»: سهم استان مازندران از اجرای سالانه طرح بازسازی، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کشور از 230 هزار واحد مسکونی، 20 هزار واحد برای امسال در نظر گرفته شده است.

مهندس محمدخانی نوذری، سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان مازندران با بیان این خبر گفت: در 2 سال گذشته (84 و 85) 23 هزار و 300 واحد مسکن روستایی در استان نوسازی و بهسازی شد و تاکنون 12 هزار نفر پایان کار صددرصد دریافت کرده اند.وی یادآور شد که امسال نیز برای هر واحد 6 میلیون، 500 هزار تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد با سفته زنجیره ای به متقاضیان داده می شود که در مدت 5 ماهه امسال بیش از 248 متقاضی ثبت نام کرده اند.وی در رابطه با دریافت تسهیلات گفت: اولویت با افراد بومی و محرومان در مناطق سانحه خیز است.

وی افزود: نظارت بر این ساخت و سازها از طریق دفاتر نظام مهندسی روستایی انجام می گیرد که زیرنظر بنیاد مسکن کار می کنند و متولی ساخت و ساز در روستاها هستند، از این طریق بیش از 500 نفر از مهندسان، کاردان ها به کار گرفته شده اند و باید گفت صنعت ساختمان اشتغالزاترین صنعت در کشور و بنیاد مسکن بزرگ ترین بنگاه کارآفرینی در کشور است. وی متذکر می شود که برای تجهیز دفاتر مهندسی روستایی و تقویت بنیه آنها نیروهای متخصص این دفاتر جهت دریافت وام های زودبازده معرفی می شوند.

مهندس خانی نوذری در رابطه با عملکرد بنیاد مسکن استان در شهرستان بم، بعد از زلزله گفت: بنیاد استان متولی منطقه 11 در این شهرستان شد که ساخت 4121 واحد مسکونی، تجاری، مذهبی و عمومی را شامل می شد و تاکنون 98 درصد کارهای (3316) واحد مسکونی به اتمام رسیده و در 3200 واحد آن خانوار ساکن هستند، همچنین از 385 واحد تجاری 94 درصد آن به اتمام رسیده است.