آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۹۸
اخبار خارجی
۱۶

هشدار دوباره حزب الله به کار شکنی های نخست وزیر لبنان

حزب الله لبنان به گروه حاکم هشدار داد که انتخاب رئیس جمهور با زیر پا گذاشتن قانون اساسی، یک طرح حمله صهیونیستی- آمریکایی علیه لبنان است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت، «محمد رعد» رئیس فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان طی اظهاراتی در جنوب لبنان گفت، گروه حاکم (14مارس) با هدف گمراه کردن افکار عمومی و زیر پا گذاشتن قانون اساسی، با کلمات بازی می کند، زیرا می خواهد رئیس جمهوری را انتخاب کند که رئیس یک گروه و از موافقت آمریکا برخوردار باشد تا نقض قانون از سوی این گروه را بپوشاند.

وی تاکید کرد، مخالفان دولت لبنان، رئیس جمهوری را که با نقض قانون اساسی انتخاب شود به رسمیت نخواهند شناخت و هشدار داد که چنین امری به تشکیل دو دولت منجر خواهد شد.

رعد همچنین گفت: ما بر سرساختار دولت و یا انتخاب شخص معین برای پست ریاست جمهوری اختلاف نداریم بلکه اختلاف درباره انتخاب های ملی است که می خواهیم دولت و رئیس جمهور آینده به آن پای بند باشند.

در همین رابطه «امیل لحود» رئیس جمهور لبنان نیز ازرهبران لبنانی خواست با ابتکار نبیه بری رئیس پارلمان لبنان درباره رئیس جمهور جدید این کشور موافقت کنند.

وی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، از تمام امکانات موجود استفاده می کند تا برای لبنان یک رئیس جمهور جدید از طریق انتخابات قانونی انتخاب شود.

رئیس جمهور لبنان از کمک های مناسب برخی کشورها برای خروج لبنان از این وضع نابسامان که صلح و ثبات داخلی را تهدید می کند استقبال کرد.

از سوی دیگر «مصطفی اسماعیل» فرستاده ویژه رئیس جمهور سودان به لبنان در دیدار با مقامات این کشور تصریح کرد که حل مشکل لبنان از طریق گفت و گو و در سایه آرامش و ثبات امکان پذیر است.