آرشیو پنجشنبه ۲۲‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۳۶
صفحه آخر
۲۴

هری پاتر پولدارتر از جیمز باند

گروه فرهنگ و هنر هری پاتر با پیشی گرفتن از جیمز باند به عنوان پولسازترین شخصیت سینمایی تاریخ شناخته شده است.

به گزارش فرانس پرس فروش هنگفت پنج فیلمی که از روی رمان های هری پاتر ساخته شده اند از سودآوری 22 فیلم جیمز باندی که تاکنون ساخته شده اند فراتر رفته است و بدین ترتیب این پسربچه جادوگر که سرنوشت نهایی اش در فیلم هفتم مشخص خواهد شد، تاج پولسازترین شخصیت سینمایی تاریخ را بر سر خود گذاشته است.

برپایه این گزارش فیلم های هری پاتر تاکنون به 4‎/47 میلیارددلار فروش جهانی دست یافته اند و این در حالی است که فروش جهانی مجموعه فیلم های جیمزباند که در تعداد خیلی بیشتر از فیلم های هری پاتر بوده اند 4‎/44 میلیارددلار اعلام شده اند. نخستین فیلم جیمز باند که «دکترنو» بود در سال 1962 به بازار آمد. همچنین فیلم های هری پاتر در فروش از مجموعه جنگ ستارگان که از سال 1977 به 4‎/23 میلیارددلار فروش دست یافته اند و استقبال جهانی از آنها بسیار بوده است، نیز پیشی گرفته اند.

گفتنی است جدیدترین فیلم هری پاتر با نام «هری پاتر و فرمان ققنوس» که از روی جلد پنجم ساخته شده است به کمی بیشتر از 920 میلیون دلار از زمان اکران در اوایل سال دست یافته است. کمپانی برادران وارنر مجموعه فیلم های هری پاتر را ساخته است و امیدوار است تا سال 2010 که آخرین فیلم هری پاتر هم ساخته می شود آمار فروش آن خیلی از جیمز باند بیشتر شود.