آرشیو سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۰
ایران
۲

اخبار کوتاه

انتخابات دوسالانه سازمان ادوار

انتخابات دوسالانه سازمان ادوار تحکیم در آبان ماه امسال برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان ادوار تحکیم بر اساس مصوبه اخیر شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران و طبق اساسنامه این تشکل، جلسه مجمع عمومی سازمان ادوار تحکیم به منظور تعیین خط مشی و انتخاب اعضای دوره جدید شورای سیاستگذاری و مرکزی در آبان ماه برگزار خواهد شد.

پلمب دفاتر انجمن اسلامی شاهرود

دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود تنها چند روز پس از ابلاغ حکم انحلال هیات مرکزی نظارت مستقر در وزارت علوم پلمب شد. به گفته سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود دفاتر مرکزی، واحد فرهنگی و کتابخانه، واحد تشکیلات و صندوق قرض الحسنه و دفتر دانشکده علوم انسانی این انجمن شنبه شب پلمب شدند. این اتفاق در حالی می افتد که انجمن اسلامی همچنان از طرق قانونی اعتراضات خود را به حکم انحلال پیگیری می کند. همچنین کارشناس اسبق امور فرهنگی دانشگاه شاهرود نیز اخراج شد. «رضا رزازان» کارشناس امور فرهنگی دانشگاه صنعتی شاهرود که در سال های گذشته بارها به عنوان کارشناس نمونه کشوری انتخاب شده بود، پس از انتقال اجباری از امور فرهنگی در سال گذشته، در هفته جاری از دانشگاه اخراج شد. به گفته قلی زاده اخراج وی به دلیل پویا شدن کانون های فرهنگی دانشگاه شاهرود در سال های گذشته و در ادامه فشار های امنیتی بر تشکل های دانشجویی خصوصا کانون های فرهنگی - هنری است. علی قلی زاده سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهرود در این خصوص اضافه کرد: «انجمن اسلامی خود را با شرایط جدید سازگار خواهد کرد و برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را همچنان در دانشگاه ادامه خواهد داد، هر چند فعالیت در شرایط فعلی سختی خاص خودش را دارد.»

تکلیف تعطیلات عید فطر مشخص شود

گروه سیاسی: علی عسگری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از رئیس جمهور خواسته هرچه سریع تر تکلیف تعطیلی های سه روزه عید فطر را مشخص کند. به گفته وی خبرهایی شنیده شده که دولت تصمیم دارد به مناسبت عید فطر سه روز را تعطیل کند:«اعلام دیرهنگام تعطیلات عید فطر در سال گذشته برای مردم مشکل ایجاد کرد، اگر امسال هم این تصمیم وجود دارد زودتر به مردم اطلاع داده شود.»