آرشیو سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۰
ورزشی
۱۶

ایران میزبان مسابقات جهانی وزنه برداری

پس از سال ها قرار است مسابقات جهانی وزنه برداری در ایران برگزار شود. در حالی که کمتر کسی آخرین میزبانی ایران در مسابقات بین المللی وزنه برداری را به یاد دارد، فدراسیون جهانی این رشته در تقویم جدیدش نام ایران را به عنوان میزبان دومین مسابقه بین المللی در سال 2008 گنجانده. مسابقاتی که براساس این تقویم بهمن سال جاری در رشت و با عنوان جام مرحوم محمود نامجو برگزار خواهد شد.

این تصمیم در حاشیه برگزاری هفتاد و ششمین دوره مسابقه های جهانی وزنه برداری و با بازنگری تقویم فدراسیون بین المللی و تصویب آن در مجمع سالانه گرفته شد. پیش از این ایران پیشنهاد نامزدی این رقابت ها را به فدراسیون جهانی داده بود و با موافقت IWF مسابقات مرحوم نامجو پس از مسابقه آزمایشی المپیک پکن در شهر میزبان بازی های المپیک دومین مسابقه جهانی وزنه برداری در سال 2008 است.

در حاشیه رقابت های جهانی چیانگ مای تایلند اصغر شهابی نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران در حال دعوت از کشورهای مختلف برای حضور در این مسابقه ها است. تاکنون از بیش از بیست کشور برای حضور در جام مرحوم نامجو در رشت دعوت به عمل آمده است. ایران در حالی میزبان دومین مسابقه های جهانی 2008 است که براساس تقویم فدراسیون بین المللی این رشته قرار است در سال آینده میلادی سی و هشت رقابت بین المللی برگزار شود. تا پیش از شروع بازی های المپیک در تابستان سال آینده رقابت های جهانی رشت یکی از مهمترین میدان های مهم وزنه برداری جهان است که در آن بهترین های وزنه برداری جهان قدرت خود را پیش از المپیک پکن آزمایش خواهند کرد.