آرشیو چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶، شماره ۶۲۵۴
شهرستان ها
۶

گرانمایه پور خبر داد: صدور کالااز کاشان به عراق

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین فرمانداران کاشان و حله بسته شده است، از این پس محصولات تولیدی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به عراق صادر می شود.

مهندس علی اصغر گرانمایه پور افزود: این کالاهای صادراتی شامل صنایع نساجی، آهن آلات، مصالح ساختمانی، لوازم بهداشتی، صنایع گازسوز وانواع ظروف است.

وی توسعه و افزایش توان صادراتی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در بخش صنایع و محصولات کشاورزی، تکمیل روابط اقتصادی ایران و عراق، کمک به توسعه همه جانبه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه کاشان و آران و بیدگل و برقراری روابط فرهنگی، زیارتی و گردشگری بیشتر بین دو ملت مسلمان ایران وعراق را از جمله اهداف و پیامدهای این تفاهم نامه ذکر کرد.

به گفته وی براساس این تفاهم نامه کنترل محصولات صادراتی از کاشان و آران و بیدگل به عراق از جهت رعایت استانداردبر عهده نمایندگی شرکت سوئیسی FGF در ایران می باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی همچنین از ایجاد منطقه آزاد تجاری در کاشان خبر داد.

مهندس علی اصغر گرانمایه پور گفت: منطقه آزاد تجاری در مساحت قریب به پنج هزار هکتار اراضی بین قم و کاشان در منطقه مشکات ایجاد می شود. وی ارتقای سطح اقتصادی صنعتی و علمی منطقه، ایجاد واحدهای صنعتی، تاسیس گمرکات صادراتی و وارداتی، توسعه ابزارهای عمومی، رونق فعالیت های اقتصادی مردم، گسترش فعالیت های پولی، مالی و بانکی و توسعه بورس در منطقه را از جمله پیامدهای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کاشان ذکر کرد.به گفته وی وجود فرودگاه، راه آهن، قرار گرفتن در مسیر بزرگراه شمال به جنوب و برخورداری از یکهزار و 200 کارخانه بزرگ و کوچک از جمله کارخانجات فولاد کویر، سیمان، گالوانیزه، صنایع ریلی و وجود 600 واحد تولیدی فرش ماشینی از جمله پتانسیل ها و توانمندی های موجود در کاشان جهت برخورداری از منطقه آزاد تجاری است.