آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار کشور
۳

پرسه در مطبوعات

همبستگی ملی مطبوعات

روزنامه ها و مطبوعات از طیف های مختلف جریانات سیاسی کشور در شماره دیروز خود در یک همبستگی ملی سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا را به شدت محکوم کردند. روزنامه «جوان» در تیتر یک خود به نقل از جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نوشت: «احمدی نژاد به هر چه می خواست رسید.»

روزنامه «تهران امروز» نیز در ذیل تیتر «رئیس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا» با تیتر درشت به نقل از روزنامه اسرائیلی ها آرتص نوشت: «اسرائیل بازنده اصلی بود.» روزنامه کار و کارگر در حالیکه در صفحه اول خود واکنش نمایندگان و دانشگاهیان را به سخنان توهین آمیز رئیس دانشگاه کلمبیا بازتاب داده بود در تیتری درشت به نقل از یکی از نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: «منطق رئیس جمهوری ایران مقامات آمریکایی را عصبانی کرده است.»

«سیاست روز» نیز با پوشش مواضع اساتید ایرانی و دانشجویان آمریکایی به جهت محکوم کردن سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا تیتر زد: «استیضاح رئیس دانشگاه کلمبیا.» همچنین روزنامه «اعتمادملی» در تیتر یک خود نوشت: «جدال لفظی آمریکایی ها و احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا.»

ائتلاف با چند فهرست

روزنامه «مردم سالاری» ارگان حزب مردم سالاری طی یادداشتی در ستون «یادداشت روز» خود با عنوان «صف آرایی جناح ها در انتخابات مجلس» خاطر نشان کرد که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شامل سه طیف هستند. «مردم سالاری» توضیح داده است طیف اول اصلاح طلبان شامل مشارکت و مجاهدین انقلاب است که به نظر می رسد با رد صلاحیت مواجه خواهند شد. طیف دوم اصلاح طلبان حزب اعتماد ملی است که شیوه های گروه هایی مانند مشارکت و مجاهدین را نمی پسندد و آن را تندرو می خواند.

مردم سالاری تاکید کرده است که طیف دوم اصلاح طلبان به صورت مستقل وارد انتخابات خواهد شد. این یادداشت طیف سوم اصلاح طلبان را کسانی دانسته که اصلاح طلبند ولی هیچ گاه در قدرت سهمی نداشته اند. «مردم سالاری» با بیان اینکه میان طیف سوم و اعضای جبهه اصلاحات تاکنون تعامل خوبی برقرار نشده تصریح کرده است که در صورتی که این طیف نتواند سران جبهه اصلاحات را به تعامل و ائتلاف متقاعد کند با فهرست جداگانه وارد انتخابات خواهد شد. مردم سالاری در پایان این یادداشت اذعان داشته است که در بهترین شرایط اصلاح طلبان با دو فهرست وارد عرصه انتخابات می شوند.