آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار کشور
۳

رونمایی از اثر داستانی«مهمان فشنگ های جنگی» در بوشهر

رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور گفت: در زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس 36 کشور به طور مستقیم به رژیم بعث عراق کمک نظامی کردند.

به گزارش ایرنا، «مرتضی سرهنگی» سه شنبه شب در آیین بررسی ادبیات داستانی دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «مهمان فشنگ های جنگی» در بوشهر افزود: رزمندگان اسلام از نیروهایی که در دوران دفاع مقدس به اسارت گرفتند از 15 کشور با ملیت های مختلف در بین اسرا وجود داشت.

رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور گفت: با توجه به تفاوت دستور زبان عصر جنگ و بعد از جنگ، باید زمینه ای فراهم شود که با زبان تعقل و آمار، حقایق دوران دفاع مقدس به جامعه منتقل شود.

سرهنگی گفت: کتاب «مهمان فشنگ های جنگی» که خاطرات یکی از کارمندان آزاده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است، نخستین کتاب از مجموع بیش از 420 آزاده این استان است که چاپ شده است.

«سیدقاسم یاحسینی» نویسنده بوشهری کتاب «مهمان فشنگ های جنگی» نیز گفت: این کتاب خاطرات «مجید بنشاخته (سجادیان)» است که در سن 16 سالگی زمین کشاورزی را در یکی از روستاهای استان بوشهر رها می کند و عازم جبهه های جنگ تحمیلی شده است.

وی افزود: این آزاده، سه روز بعد از پذیرش قطعنامه اسیر شده و دو سال در اردوگاهی که توسط صلیب سرخ ثبت نشده است، مرارتهای زیادی کشیده است.

در پایان این آیین از مجید بنشاخته (سجادیان) و سیدقاسم یاحسینی نویسنده کتاب «مهمان فشنگ های جنگی» تجلیل شد.