آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار کشور
۳

مدیرکل استان گلستان خبر داد افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور

مدیرکل تعاون استان گلستان اظهار داشت: سهم بخش تعاون در توسعه مشارکت اقتصادی از پنج درصد کنونی در پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد افزایش می یابد.

حامد رضایی در جلسه مشترک اعضای اتاق تعاون، اتحادیه ها و صندوق تعاون استان گلستان به بررسی لایحه دولت در اجرای سیاست های اصل 44 در مجلس اشاره کرد و افزود: با تصویب این لایحه، بزودی شاهد تحول در بخش تعاون خواهیم بود و این لایحه با قید یک فوریت هم اینک در مجلس در حال بررسی است که فصل سوم این لایحه در ماده 10 تا 13 به توسعه بخش تعاون اختصاص دارد.

این مقام با اشاره به برخی مفاد این لایحه اظهار داشت: با تصویب این لایحه، دولت مکلف به تهیه سند توسعه بخش تعاون می شود و این سند می بایست مبنای تدوین بودجه های سالانه قرار گیرد.

وی افزود: همچنین حمایت های دولتی در بخش تعاون 20 درصد بیش از بخش غیرتعاونی خواهد بود.

به گفته وی، کمک بلاعوض و پرداخت قرض الحسنه، پرداخت یارانه حق بیمه سهم، ارائه مشاوره، کمک به ارتقای بهره وری، آموزش کارآفرینی، مهارت ها، کارآموزی به صورت رایگان از جمله کمک های دولت خواهد بود.

مدیرکل تعاون استان گلستان همچنین گفت: پنج درصد سهم بخش تعاون در مشارکت های اقتصادی و ارزش افزوده ایجاد شده در کشور، به صورت طبیعی و بدون هیچ الزام قانونی، بدست آمده است.

رضایی، سهم کنونی دولت در ارزش افزوده را 80 درصد و سهم بخش خصوصی را 15 درصد ذکر کرد.