آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

¤ قانون موافقتنامه کمک های متقابل اداری برای اجراء صحیح قانون گمرکی و جلوگیری و مبارزه با تخلفات گمرکی بین ایران و قطر پس از تایید شورای نگهبان از سوی رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

¤ کمیته استاندارد خوراک و فرآورده های کشاورزی2 استاندارد جدید تدوین و 2استاندارد را مورد تجدید نظر قرار داد.

¤ راههای توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای قاره آفریقا در دیدار 5 سفیر کشورهای آفریقایی در تهران با دکتر غضنفری رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بررسی شد.

¤ با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین کرج با پیش شماره های 270 الی 273 و در تهران 8810، 8870 الی 8872، 8855، 4410 الی 4414 و 4417، 6618، 6625، 6626 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

¤ کارکنان صنعت نفت در دوران هشت ساله دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام در سنگر توسعه اقتصادی جنگیدند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نداشتند.

¤ وزارت صنایع و معادن خواستار تعمیم معافیت های مالیاتی بخش کشاورزی برای صنعت غذاست.

¤ ارائه طرحی از سوی مجلس یا لایحه ای از طرف دولت ممکن است در چند ماه آینده، سبب ابقای صندوق تعاون شود.

¤ مدیرعامل طیور ارومیه، وابسته به بنیاد مستضعفان ظرفیت پرورش جوجه یک روزه گوشتی در واحد مرغداری این شرکت را 200هزار قطعه در هر دوره پرورش اعلام کرد و گفت: واحد مرغداری این شرکت سالانه ظرفیت پرورش یک میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی را دارد و در صورت تولید با حداکثر ظرفیت سالانه حدود 1800تن گوشت مرغ تولید می کند.

¤ مدیر طرح مخازن سوخت نیروگاه بخاری سهند گفت: ساخت مخازن سوخت شماره یک و 2نیروگاه بخاری سهند به طور متوسط از پیشرفت فیزیکی 25درصدی برخوردار است.

¤ مدیرعامل شرکت پست خبر داد: حداکثر تا سال 87، سهام شرکت پست به صورت شرکت سهامی عام، وارد بورس شده و به متقاضیان عرضه خواهد شد.

¤ با مشارکت بانک ملی و سازمان بهزیستی، برای نخستین بار در سطح جهان، بانکداری پیوندی و خدمات مالی خرد در روستاها ایجاد شد.

¤ از سال آینده مقررات جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی های تجاری و نفتی به صورت جدی در خلیج فارس و دریای عمان اجرا می شود.

¤ تاکنون میزان 11میلیون و64هزارو232 تن گندم از کشاورزان کل کشور خریداری شده است.