آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار اقتصادی
۴

مرحله دوم کالابرگ ویژه ماه مبارک رمضان به زودی اعلام می شود

مرحله دوم کالابرگ ویژه ماه مبارک رمضان برای تامین مایحتاج مردم در این ماه به زودی اعلام می شود.

عباس قلی زاده در گفت وگو با خبرگزاری مهر در خصوص برآورد وزارت بازرگانی از نحوه کنترل قیمت ها در آستانه بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان گفت: وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور برای اجرای هر چه بهتر طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان همکاری خوبی داشتند و این امر سبب شد تا از افزایش قیمت بسیاری از کالاها جلو گیری به عمل آید.

مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت بازرگانی افزود: تنظیم بازار ماه مبارک رمضان براساس بهره گیری از سه الگوی برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، تنظیم بازار و کالابرگ صورت گرفت که البته بخشی از این کار هنوز در حال ادامه است به این معنا که در نیمه دوم ماه مبارک رمضان کالابرگ های ویژه دیگری برای تامین مایحتاج مردم اعلام خواهد شد.

به گفته قلی زاده، پیش بینی شده اواسط ماه مبارک رمضان یک نوبت کالابرگ قند و شکر و یک نوبت کالابرگ روغن مجددا اعلام شود تا کسانی که مصرف بیشتری دارند، دچار دغدغه برای تامین کالای موردنیاز خود نشوند.

قلی زاده گفت: هیچ یک از کالاهای عرضه شده توسط دولت برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است اما نرخ برخی از کالاهای عرضه شده از سوی اصناف اندکی افزایش داشت که البته قرار بود افزایش قیمتی نیز صورت نگیرد.