آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار خارجی
۱۶

یورش گسترده زمینی و هوایی نظامیان صهیونیست به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شمال نوار غزه را در سه نوبت هدف حمله هوایی قرار داد. این در حالی است که وزیر جنگ این رژیم اعلام کرد، حملات گسترده تر در راه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مناطق مسکونی شهر «بیت حانون»، واقع در شمال نوار غزه، دیروز توسط جنگنده های اسرائیلی در سه نوبت بمباران شد. در این حملات، مناطق مسکونی هدف قرار گرفت. از آمار تلفات احتمالی این حمله، خبری نرسید و تنها اعلام شد که یک کودک جراحت دید.

منطقه ای نزدیک به شهر «دیرالبالح» در مرکز نوار غزه نیز دیروز هدف موشک های زمین به زمین اسرائیلی ها قرار گرفت. ناوچه های اسرائیلی هم یک سیاحتگاه را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. این حملات در حالی صورت می گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودیان، نوار غزه و کرانه غربی را مناطق بسته اعلام کرد. براساس اجرای این طرح، حتی خبرنگاران هم طی این مدت قادر نیستند وارد نوارغزه شوند. حملات به نوار غزه در حالی شدت می یابد که «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، به زمان عملیات گسترده در نوار غزه برای متوقف کردن شلیک راکت به خاک اسرائیل، نزدیک شده ایم. وی افزود: باید دولت حماس و تسلط آن را در غزه تضعیف کرد.

از کرانه باختری نیز خبر رسید، نظامیان اسرائیلی هفت فعال فلسطینی را در نقاط مختلف آن به اسارت گرفتند. منزل یک نماینده پارلمان فلسطین در رام الله نیز هدف یورش اسرائیلی ها قرار گرفت. در این حمله، فرزند 23 ساله این نماینده عضو حماس به اسارت اشغالگران درآمد.

مبارزان فلسطینی هم طی 24 ساعت اخیر دو شهرک «نیرعام» و «کیسوفیم» را از نوار غزه هدف حمله قرار دادند. در این دو حملات و حملات مشابه دیگر، حداقل 12 موشک و 40 گلوله خمپاره توسط مبارزان فلسطینی شلیک شد. به گزارش خبرگزاری قدس، حملات فلسطینی ها به گونه ای است که حداقل 80 هزار صهیونیست ساکن شهرک های مجاور نوار غزه درصدد ترک خانه های خود هستند.