آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
اخبار خارجی
۱۶

دخالت رئیس جمهور نارنجی گرجستان در قتل مخالفان لو رفت

رئیس جمهور گرجستان به دخالت در قتل و فساد اقتصادی متهم شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از خبرگزاری «نیوز گئورگیا»، «ایراکلی اوکراشویلی» وزیر دفاع سابق گرجستان، «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور این کشور را به دخالت در قتل و فساد اقتصادی متهم کرد.

وی که یکی از نزدیکان رئیس جمهور گرجستان و از مهره های فعال انقلاب مخملی سال 2003 میلادی در این کشور بوده ساکاشویلی را به قتل سفارشی برخی شخصیت های نامطلوب برای دولت فعلی این کشور متهم کرد.

اوکراشویلی در یک برنامه زنده تلویزیونی با ایراد اتهام به مقامات عالی رتبه گرجستان از جمله رئیس جمهور مدعی شد که وی برای از بین بردن «پاتارکاسی شویلی» یکی از کارفرمایان اقتصادی معروف دستور قتل وی را صادر کرده بود.

وی در این برنامه تلویزیونی درباره مرگ مبهم چند سال پیش «زوارب ژوانیا» نیز سخن به میان آورد و گزارش های رسمی درباره مرگ وی را مورد تردید قرار داد.

این مقام سابق دولت گرجستان گفت: میخاییل ساکاشویلی و خانواده وی با انجام فعالیت های نامشروع اقتصادی توسط افراد ثالث، صاحب میلیاردها دلار سرمایه شدند.

وی افزود: آنها مدیریت پشت پرده راه آهن گرجستان، شبکه تلویزیونی «روس تی وی 2»، شرکت مخابرات ماهواره ای «بی- لاین» و نیز واردات سلاح به گرجستان را برعهده دارند که درآمد کلان از این طریق عاید خود می کنند.