آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی: نمایش های شهروندی کارسازترین وسیله فرهنگ سازی است

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: نمایش های شهروندی با موضوعات شهر و شهرنشینی کارسازترین و بهترین وسیله فرهنگ سازی در جامعه هستند.

موسوی مقدم در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: اگر دراین نمایش ها تمام مولفه های یک بازی خوب رعایت شود و واقعیت های اجتماعی توسط هنرمند به خوبی به تصویر کشیده شود تاثیرات مثبت در جامعه نمایان می شود.

وی تصریح کرد: نمایش های شهروندی با وجود سادگی اش اگر با جدیت اجرا شود بهترین و موثرترین باز خورد را در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به پیشینه تئاتر در کشور اظهار داشت: تئاتر زیر ساخت و زیربنای فرهنگ کشور است و اگر بخواهیم در عرصه سینما فیلم های قوی تر و با کیفیت تری ارائه دهیم باید این عرصه را وسیع تر و به آن اهمیت بیشتری بدهیم.

وی افزود: موضوعات نمایش شهروندی اگر متناسب با نیازسنجی و نظرسنجی مردم باشد ذائقه مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات بیشتری را در او به جای می گذارد.

موسوی مقدم در پایان درخصوص اثرگذاری بیشتر این گونه هنر یادآور شد: اگر در موضوعات نمایش های شهروندی بیشتر از طنز و اشعار طنزآلود استفاده شود و پیام های کوتاه اجتماعی و فردی در آن لحاظ شود تاثیرات ماندگارتری در ذهن مخاطب به جای می گذارد.