آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۱۰
حوادث
۱۵

شناسایی 31 مبتلابه وبا در ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تعداد مبتلایان به وبا که از عراق به ایران آمده اند، به 31 نفر رسید.

«محمد مهدی گویا» افزود: علایم بیماری وبا در این افراد پس از آنکه به ایران آمدند، تشخیص داده شد. وی با بیان اینکه همه مراکز درمانی وبهداشتی آماده درمان مبتلایان به وبا هستند، گفت: این بیماری به استان های جنوبی و مرکزی عراق گسترش یافته و هنوز خوب کنترل نشده است. «گویا» تصریح کرد: تیم های بهداشتی در مناطق مرزی کشور همچنان وضعیت را کنترل کرده و آموزش های عمومی به مردم داده می شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، وبا یک بیماری اسهالی است که به صورت حاد وآبکی شروع شده و در صورت عدم درمان بیمار به سرعت موجب کم آبی شدید وکاهش املاح بدن می شود واین وضع می تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد.

به گزارش ایرنا وی، راه های انتقال عامل بیماری وبا را مدفوعی و دهانی ذکر کرد و افزود: از طریق خوردن آب آشامیدنی آلوده، غذای آلوده و عدم رعایت موازین بهداشتی، وبا به فرد منتقل می شود. «گویا» ، شستن دست ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها قبل از مصرف و استفاده از آب آشامیدنی سالم را مهمترین موازین بهداشتی برای جلوگیری از ابتلابه بیماری وبا ذکر کرد.