آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۲
صفحه آخر
۱۶

خاطرات هاشمی رفسنجانی (1363)

پنجشنبه 5 مهر 1363

صبح زود به مجلس رفتم. آقایان زمانی، جهانتاب و حاجی سعیدی معاون آقای امراللهی غرئیس سازمان انرژی اتمی ف، به دفترم آمدند. درباره ادعای اورانیوم کشف شده با هم صحبت کردیم: قرار شد برای بررسی سریعا اقدام شود. گزارش ها را خواندم. مطلب مهمی نداشت.

در جلسه علنی مجلس قبل از دستور درباره رحلت آیت الله غسیدعبدالله ف شیرازی و محرم و روزشهید، صحبت کردم. جلسه را به آقای ربانی املشی سپردم و به دفترم رفتم. آقای آذری قمی غنماینده قم ف آمد. درباره مسائل مورد اختلاف، بحث کردیم. جلسه مفیدی بود: احتمالا موثر باشد. از اظهارات امام و حرف های مطرح شده در جریان های اخیر، ناراضی اند.

ظهر، گروهی از پاسداران قم آمدند: از فرماندهان جنگ گله داشتند. جمعی از نمایندگان خوزستان آمدند. برای اصلاح وضع جنگ زدگان پیشنهاداتی داشتند: از جمله ساختن مسکن و امکانات کار. آقای غحسنف جلایر صاحب مجتمع فرهنگی و هنری که فیلم های اسلامی می سازد آمد و گزارشی غاز اقدامات مجتمع فرهنگی و هنری ف داد و برای موسسه کمک خواست.

عصر، گروهی از خلبانان برای ابراز وفاداری و اعلان برائت از خلبانان خائن فراری و کمک گرفتن برای ساختن منازل برای خلبانان، غو همچنین مسوولان حفاظت ف و اطلاعات نیروی زمینی ارتش آمدند. برای آنها صحبت کردم. خانواده های شهدا و مفقودان روحانیت نیز آمدند. برای آنها مفصلا صحبت کردم. شب، با آقای خامنه یی، جلسه خصوصی داشتیم. درباره غانتخاب ف وزیر دفاع و وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد غمشترک ارتش ف و فرمانده نیروی دریایی غارتش ف صحبت شد: نتایجی به دست آمد. آقای غمحسن ف کنگرلو مشاور نخست وزیر هم که عازم اروپا بود آمد و گزارشی داد.