آرشیو پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۲
حوادث
۱۵

دستبرد به حساب برنده قرعه کشی بانک با استفاده از تشابه اسمی

گروه حوادث: مردی که با سوءاستفاده از تشابه اسمی اش با یک برنده قرعه کشی بانک از حساب وی پول برداشت کرده بود، به حبس و شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش جوان 26 ساله یی به نام علی با مراجعه به دادسرای عمومی تهران علیه فردی که به حساب بانکی او دستبرد زده است شکایت کرد و گفت: «من در قرعه کشی بانک مبلغ 25 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه خرید یک دستگاه آپارتمان برنده شدم اما زمانی که برای دریافت این مبلغ به بانک مراجعه کردم متوجه شدم فردی از حساب بانکی ام 4 میلیون تومان پول برداشت کرده است.»

جوان شاکی ادامه داد: «با پیگیری هایی که انجام دادم متوجه شدم مرد ناشناس در حالی که دفترچه بانکی و شناسنامه یی با نام من در دست داشته توانسته کارمند بانک را برای پرداخت پول مجاب کند. آن مرد همچنین با اعلام اینکه نشانی منزل را تغییر داده شماره تلفن خود را نیز به مسوولان شعبه ارائه داده است.»

پس از طرح این شکایت به دستور بازپرس پرونده تحقیقات برای دستگیری سارق ناشناس آغاز شد و مسوولان شعبه مورد نظر با شماره تلفن وی تماس گرفتند و با این بهانه که او علاوه بر مبلغ 25 میلیون تومان یک سکه بهار آزادی نیز برنده شده است، وی را به بانک کشاندند و به این ترتیب جوان سارق دستگیر شد.

متهم که او نیز علی نام دارد، در اعترافات خود گفت: «یک روز به طور کاملا اتفاقی نام و مشخصات فردی را روی سردر بانک دیدم. نام این فرد بسیار شبیه به اسم من بود و از آنجا که آن فرد در قرعه کشی مبلغ 25 میلیون تومان برنده شده بود، نقشه یی به ذهنم خطور کرد و تصمیم گرفتم با جعل دفترچه بانکی از حساب مرد برنده پول برداشت کنم.»

وی افزود: «من در مرحله اول 4 میلیون تومان برداشت کردم و هدفم این بود که پول بیشتری به دست بیاورم. برای همین زمانی که از بانک تماس گرفتند و گفتند یک سکه بهار آزادی هم برنده شده ام فرصت را مناسب دیدم و با عجله خودم را به بانک رساندم، اما دستگیر شدم.» پس از اعترافات این متهم پرونده وی به مجتمع قضایی قدس ارجاع و علی پس از محاکمه به تحمل شلاق، 15 ماه حبس و رد مال محکوم شد.