آرشیو شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۴۹
داخلی
۵

حسینی: عدم همکاری قضایی ایران درانفجار آمیا ادعایی نادرست است

گروه سیاسی: سید محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح اظهارات نستور کریشنر رئیس جمهوری آرژانتین درمجمع عمومی سازمان ملل متحد، ادعای همکاری نکردن قضایی جمهوری اسلامی ایران برای روشن شدن ابعاد انفجار سال1994مقر یهودیان آرژانتین (آمیا) را رد کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسینی با اشاره به این که پذیرش نیابت های قضایی از سوی قوه محترم قضائیه به طور رسمی به اطلاع مقامهای آرژانتین رسیده است، گفت: اظهارات آقای کریشنر نشان می دهد که یا اطلاعات وی به روز نبوده و یا این که وی تحت تاثیر شرایط انتخاباتی آرژانتین و فشار صهیونیست ها، چنین اظهارات غیرمنطقی را تکرار کرده است.

حسینی با توضیح این که به دلیل فساد حاکم بردستگاه قضایی آرژانتین،در13سال گذشته مسببین حادثه تلخ و ناگوار انفجار آمیا به سزای اعمال ننگین خود نرسیده اند، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عمل انسانی و برای روشن شدن ابعاد مختلف این فاجعه از قبل آمادگی خودرا برای تشکیل یک کمیته حقوقی و قضایی دو جانبه با آرژانتین اعلام و علی رغم عدم وجود موافقتنامه معاضدت قضایی میان دو کشور، نیابت های قضایی را پذیرفته است. وی تاکید کرد: به دولت آرژانتین توصیه می کنیم که به جای تاثیرپذیری از فشارهای سیاسی، به منافع ملت خود ارجحیت دهد.