آرشیو شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۴۹
بین الملل
۲۱

گزیده اخبار

بازداشت متحد سابق رئیس جمهور گرجستان

ایراکلی اوکراشویلی، وزیر دفاع سابق گرجستان به اتهام پولشویی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و اخاذی بازداشت شده است. اوکراشویلی چند روز پس از این که رئیس جمهور گرجستان را به صدور دستور قتل یک بازرگان سرشناس متهم کرد، بازداشت شد. دولت گرجستان اتهام های اوکراشویلی را رد کرده است. ایراکلی اوکراشویلی از متحدان پیشین میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان در سال 2006 از وزارت دفاع استعفا داد.

دستگیری سخنگوی طالبان در افغانستان

«محمد حسین اندیوال» فرمانده پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرد که «قاری محمد یوسف احمدی» یکی از سخنگویان گروه طالبان، در این ولایت بازداشت شده است. وی از ارائه اطلاعات در مورد زمان و محل دستگیری این سخنگوی طالبان خودداری کرد.

عقب نشینی در پرونده نوجوانان سیاهپوست آمریکا

پس از آن که برخورد ناعادلانه دادگاه محلی آمریکا درناحیه «جنا» با نوجوان سیاهپوست منجر به جنبش اعتراضی سیاهان این کشور شد، مقام های قضایی آمریکا یکی از نوجوانان متهم در پرونده «جنا» را روز گذشته با وثیقه ای 35 هزار دلاری آزاد کردند.

تجهیزات یک نیروگاه هسته ای ژاپن ناپدید شد

روزنامه ژاپنی آساهی گزارش داد 138 قطعه دیسک فلزی طلای سفید موجود در انبار نیروگاه هسته ای «هامااوکا» در استان شیزواوکا در غرب توکیو ناپدید شده است. این دیسک های طلای سفید در تجهیزات اندازه گیری توربین نیروگاه هسته ای هامااوکا به کار گرفته شده بود و پس از آن در انبار به عنوان تجهیزات ذخیره نگهداری می شد.