آرشیو شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۴۹
ایران زمین
۲۰

با برگزاری مراسم برادرخواندگی بصره و خرمشهر مرز ایران و عراق برای همیشه مرز دوستی و برادری اعلام شد

سردار سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار نشر ارزش های زمان دفاع مقدس در حسینیه خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: ملت ایران و عراق با اعلام مرز دوستی و برادری دو کشور یک گام عملی دیگر در راه انسجام اسلامی برداشتند.

وی ادامه داد: ملت و مسئولان ایران یک لحظه از احوال و شرایط مردان، زنان و کودکان عراقی غافل نیستند و رشته دوستی هایی که بر محور دین برقرار می شود هیچ گاه گسستنی نیست.

وی اضافه کرد: چهارم مهرماه هر سال برابر با 26 سپتامبر را به عنوان روز دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق اعلام می کنیم.

باقرزاده گفت: نظیر این مراسم سال آینده میان شهرهای العماره ودزفول، دهلران و علی شرقی، کوت و ایلام، بدره و مهران، خانقین و قصر شیرین، پنجوین و مریوان، سلیمانیه و سنندج و رواندوز و پیرانشهر برگزار خواهد شد.

محمد السعدون العبادی رئیس مجلس محلی استان بصره نیز در این مراسم با قدردانی از ابتکار ایران گفت: مرز دو کشور مرزهای دوستی و برادری است و در تمام زمینه ها با توجه به انبوه علایق مشترک خود آماده همکاری با ملت ایران است.

وی اظهار امیدواری کرد: با خروج اشغالگران عراق، پیوندهای مودت دو ملت مسلمان ایران و عراق مستحکم تر شود.

در این آیین نامه نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز نیز در سخنانی خطاب به مسئولان و عشایر استان بصره گفت: با تحقق وعده های الهی و نابودی صدام، اکنون قلب های مؤمنان در ایران و عراق به یاد یکدیگر می تپد.

آیت الله سید محمد علی جزایری با قدردانی از مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در برگزاری این مراسم آن را طلیعه تحیکم علایق ملت های دو کشور و تحقق عملی انسجام اسلامی برشمرد.

همچنین پرده برداری از بنای یادبود برادر خواندگی شهرهای بندری خرمشهر و بصره در دروازه مرزی شلمچه با حضور مسئولان دو استان خوزستان ایران و عراق تنی چند از مردم شهرهای استان بصره انجام شد.