آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۰۶
سیاسی
۶

مجید انصاری: خلاء مجلس قوی در کشور احساس می شود

ائتلاف اصلاح طلبان استان فارس به منظور بررسی راهکارهای حضور موفق در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور مجید انصاری، مجمع مشورتی خود را برگزار کرد.

مجید انصاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز نیز که به عنوان نماینده ستاد اجرایی اصلاح طلبان مرکز در این جلسه حضور یافته بود، با پراهمیت خواندن نقش مجلس از منظر قانون اساسی، گفت: متاسفانه هم اکنون خلاء یک مجلس قوی و قدرتمند در کشور احساس می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اهمیت مجلس به عنوان راس امور، در حال حاضر شاهد افول مجلس از جایگاه اصلی آن هستیم به گونه یی که مجلس هفتم در میان سه قوه دیگر کشور اکنون در پایین ترین رده قرار گرفته است و جایگاه فعلی این مجلس به هیچ وجه در شان مجلس شورای اسلامی نیست.وی تصریح کرد: وجود مجلس قدرتمند که مظهر اراده مستمر مردم باشد و در همه تصمیم های کلان و تصمیم های نسبتا خرد نقشی تاثیرگذار ایفا کند، راه را بر نارسایی های قانون و بی اعتنایی هایی که به قانون می شود، خواهد بست.

انصاری افزود: شرایط سیاسی و آرایش گروه های مختلف در آستانه انتخابات مجلس هشتم به گونه یی است که ائتلاف برای اصلاح طلبان نقش حیاتی دارد ولی تلاش اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات مجلس، تلاش برای خارج کردن کشور از بحران هایی است که با آنها دست به گریبان است.

وی ادامه داد: ما بر این باور هستیم که در عرصه های مختلف اقتصاد، مدیریت، روابط بین الملل و... درگیر چالش های بزرگی هستیم که بی توجهی به آنها ممکن است کشور را با مشکلات بزرگتری روبه رو سازد.