آرشیو پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۵۳
صفحه آخر
۲۴

بازیگران اسکاری در برادوی

گروه فرهنگ و هنر: 2 بازیگر معروف برنده اسکار «مورگان فریمن» و «فرانسس مک دورماند» اوایل سال آینده در اثر نمایشی به نام «دختر کانتری» در برادوی نیویورک روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش رویترز این نمایش که قرار است توسط فیلمساز برنده اسکار «مایک نیکولز» کارگردانی شود درباره زنی است که به ازدواج مرد بازیگری درآمده که زمانی معروف بوده و حال شهرتش را از دست داده است و حال با پیشنهاد کارگردانی برای بازی در یک نمایش شانس مجددا به او رو می کند. نمایش «دختر کانتری» که قرار است در ماه آوریل روی صحنه رود، پیش از این در سال 1950 نیز در برادوی اجرا و با استقبال بی سابقه ای مواجه شد. همچنین فیلمی از روی اجرای قدیمی این نمایش ساخته شده است که در سال 1954 به بازار سینما آمد و موفق به دریافت 2 جایزه اسکار شد.

بر پایه این گزارش بازیگران اصلی این نمایش «مورگان فریمن» و «فرانسس مک دورماند» علی رغم شهرت در عرصه سینما در حوزه تئاتر نیز نقش آفرینی های خوبی داشته اند. آخرین حضور فریمن در برادوی در نمایشی به نام the Gospet at colonus و در مورد مک دورماند در اجرای جدیدی از نمایش «اتوبوسی به نام هوس» بود.

گفتنی است مایک نیکولز که در سال 1968 برای فیلم «فارغ التحصیل» اسکار بهترین کارگردانی را گرفت نیز با دنیای تئاتر آشنا است و تاکنون 8 بار جایزه تونی که اسکار دنیای تئاتر تلقی می شود را برده است. آخرین کار او در برادوی نمایش «مونتی پایتون اسپامالات» بود که در سال 2005 بر روی صحنه رفت.